کد خبر 1339710
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
این روزها در وین؛ زمان پایان مذاکرات را چه چیزی تعیین می‌کند؟

مذاکرات در وین بدون آنکه طرفین، خبری دقیق از میزان پیشرفت آن بدهند ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    2 0
    امام خامنه‌ای فرمودند: «سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولین هم گفته‌ایم؛ هم از نزدیک گفتیم، هم با نوشته گفتیم، هم در جلسات گفتیم، هم در صحبت عمومی گفتیم؛ سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست؛ کما اینکه همین آقایان اروپایی‌ها هم در بعضی از جلسات خصوصی که گزارشش را مسئولین ما، مأمورینِ ما به ما می‌دهند، اقرار می‌کنند که حق با ایران است. ما گفتیم که باید اوّل تحریم‌ها برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به اینکه آن‌ها وعده بدهند که تا حالا ده‌ها بار به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و ضدّ وعده عمل کرده‌اند، و حالا هم همین کار را خواهند کرد، لذا بایستی آن‌ها کاری را که ما می‌گوییم اوّل انجام بدهند تا ما خاطرجمع بشویم که انجام گرفت، بعد ما آنچه تکلیفمان است انجام خواهیم داد. این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوصی تصدیق می‌کنند که همین سیاست، درست است و حق با ایران است امّا در مقام تصمیم‌گیری خب تابع آن‌ها هستند و خودشان واقعاً هیچ استقلالی ندارند. آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است و مسئله‌اش این است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست.»
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    2 1
    بهترین تضمین برای مذاکرات هسته ای باز شدن سفارت ایران در امریکا وباز شدن سفارت امریکا در ایران است به شرط دست برداشتن دشمنی امریکا از ملت ونظام ایران ،وقتی سفارت خانه ها باز شوند روابط عادی ودوستانه می شود وتحریم بی معنا خواهد بود.همان سفارتخانه امریکا که در انقلاب 57برای اولین توسط سازمان منافقین مورد تجاوز وحمله قرار گرفت وبرای باردوم سفارت امریکا توسط فردی فتنه گر که همان موسوی خوئینی ها ودانشجویان پیرو خط موسوی خوئینی ها و افراد ناشناس که بعضا از سازمان منافقین بودند مورد تجاوز قرار گرفت تا امریکا را از ایران بیرون کنند وبعد از اخراج امریکا از ایران سازمان منافقین بتوانند با عملیات مسلحانه وترور مسئولین نظام من جمله شهید بهشتی ورجائئ وباهنر وشهید مطهری انقلاب مردم را بدزدند . همه می دانند امریکا ژنرال هایزر را میان ارتش شاهنشاهی فرستاد تا بختیار وارتش شاهنشاه هواپیمای حامل امام را منفجر نکند وفرودگاه را نبنددواین کشور امریکا بود که ایت ا... خمینی را با احترام وسلامت به ملت ایران تحویل داد وامنیت ورود ایشان به ایران را برقرار کرد واین امریکا بود که به خلبان حامل امام دستور داد که هنگام پایین امدن امام از پله های هواپیما زیر بغل ایشان را بگیرد.خیلی ساده انگاری است که خلبان خودش وطبق اراده خودش زیر بغل امام را بگیرد. امام خمینی مهره امریکا نبودند ،این سنت الهی ست که ابر قدرتها در برابر افراد مخلص وبا ایمان نظیر ایت ا... خمینی واستقامت مردم سر تعظیم وتسلیم فرود آورند. وعلت اصلی تجاوز سازمان منافقین به سفارت امریکا این بود که امریکا وژنرال هایزر به شاپور بختیار وارتش شاهنشاهی اجازه منفجر کردن هواپیمای حضرت امام ره و بستن فرودگاه را ندادند.وبه همین خاطر سازمان منافقین که بازوی نظامی شاپور بختیار ونهضت ازادی بودند از امریکا کینه به دل گرفتند وبه سفارت امریکا حمله کردند تا امریکا را از ایران اخراج وبدون مزاحمت امریکا به راحتی با ترور شخصیتها ی نظام وعملیات مسلحانه انقلاب ملت را بربایند وقدرت را به دست بگیرند ودوباره سلطنت منحوس شاهنشاهی را بازگردانند . واقعه ورود حضرت امام خمینی به ایران مشابه فتح مکه در صدر اسلام است.
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      1 0
      آمریکا شیطان بزرگ است.
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      1 0
      مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      1 0
      حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) پس از واقعه‌ی تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان مسلمان، این حرکت را «انقلاب دوم» نامیدند: «اینکه شنیدید امام این حرکت را انقلاب دوم نامیدند، بی‌معنا نیست.» ۱۳۹۵/۸/۱۲ و «امام یک جوان نبود که شما بگویید «احساساتی شد و حرفی زد.» امام، آن پیر حکمت و مردِ حکیمِ دنیادیده‌ی مجرّب، با دید نافذ خود، آن‌طور از حرکت دانشجویان در آن روز تجلیل کرد. پس امام، به حقیقتی پی برده بود که این را گفت.» ۱۳۷۲/۸/۱۲
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      1 0
      با این اراجیف نمی توانید آمریکا را تطهیر کنید.
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      1 0
      همان سفارت انگلیس که باز است برای هفت پشتمان بس است!
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    2 0
    باید به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات فرسایشی و تمام تعهدات هسته‌ای برجامی را تا زمان لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حال تعلیق در خواهیم آورد و چنانچه تا شش ماه دیگر این سیاست قطعی نظام محقق نشود از برجام خارج خواهیم شد و صرفاً به مقاوم‌سازی اقتصاد و خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با بالاترین سطح و سرعت ممکن خواهیم پرداخت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس