وزیر بهداشت: تزریق سه دُز واکسن مانع شدت ابتلا به کرونا می‌شود

وزیر بهداشت بر تزریق سه دُز کامل واکسن تأکید کرد و گفت: ثابت شده کسانی که سه دُز واکسن را دریافت می‌کنند تا ۸۵ درصد دچار بیماری‌های شدید کرونا نمی‌شوند و می‌تواند آنها را در مقابل بیماری محافظت کند.

به گزارش مشرق، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با اشاره به افزایش مهمانی‌ها و اجتماعات در ماه‌های مبارک رجب و شعبان،  از خانواده‌ها خواست که از حضور در اجتماعات و مراسم‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هر فرد مبتلا به سویه اُمیکرون می‌تواند کل بستگانش را در یک مهمانی مبتلا کند، افزود: درخواست ما از مردم کم کردن مهمانی‌هاست و در صورت ضرورت نیز مهمانی‌ها به‌صورت محدود باشد و حتماً هم دستورالعمل‌های بهداشتی به‌طور کامل در آنها رعایت شود.

وزیر بهداشت استفاده از ماسک‌های استاندارد و تزریق واکسن را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سویه‌ جدید آن تا حد زیادی مؤثر دانست و گفت: واکسن جلوی کرونا و اُمیکرون را نمی‌گیرد اما شدت بیماری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

عین اللهی اکثر قربانیان و بستری شدگان در بیمارستان‌ها را واکسن نزده‌ها معرفی کرد و گفت: افرادی که واکسن نزده‌اند بیشتر در معرض خطر کرونا و سویه جدید آن قرار دارند.

وی با دعوت از مردم برای تزریق دُزهای دوم و سوم واکسن کرونا، خاطر نشان کرد: ثابت شده کسانی که سه دُز را می‌زنند تا ۸۵ درصد دچار بیماری‌ شدید کرونا نمی‌شوند و واکسن می‌تواند آنها را در مقابل بیماری محافظت کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • واکسن نزده IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    5 0
    خب ما نمیگیم که اصلا تاثیر نداره ، ما میگیم وقتی فوائدش را میگید باید مضراتش را هم بگید . مثل اینهمه خانم جوان که واکسن زدند و اختلالات قاعدگی پیدا کردند ، شاید هم در آینده عمر باروریشون کم بشه خدا می دونه . چه خوب کاری کردم نزدم
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    2 0
    آره واکسن زده ها با شدت کم میمیرن
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    3 0
    ۴ دوز ۵ دوز یا احیانا ۶ دوز چی!؟
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 1
    اومیکرون را کم اهمیت کردند دیگه هیچ کس واکسن نمی زند
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      1 0
      سفسطه نکنید وقتی مردم عوارض دوزهای 1 و 2 رو دیدن سراغ دوز 3 نرفتن
  • رضا IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 0
    من هر سه دوز رو زدم و بهداشت فردیمم رعایت کردم ماسکم همیشه میزنم ولی الان کرونا گرفتمو خوابیدم نمیگم بزنید یا نزنید ولی فرقی به حال من نکرده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس