وزیر بهداشت: ۹۰ درصد بستری‌ها واکسن کرونا نزده‌اند

وزیر بهداشت خبر داد: ۹۰ درصد افرادی که در هنگم شیوع سویه اومیکرون بستری می‌شوند واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی در بازدید از بیمارستان در حال ساخت مهدی‌کلینیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بار دیگر بر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون برای تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: متاسفانه تاکنون حدود ۳۰ درصد مردم برای تزریق دوز سوم مراجعه کرده‌اند. 

ببینید:

فیلم/ جزئیات واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال

وی در جمع خبرنگاران در بازدید از مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی ایران این مجتمع بیمارستانی، افزود: با توجه به شیوع سویه اومیکرون که سرعت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد از کسانی که هنوز دوز سوم واکسن خود را نزده اند می‌خواهیم هرچه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. 

عین اللهی  با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که در این سویه بستری می‌شوند واکسن تزریق نکرده‌اند، بیان داشت: در نوبت سوم واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک به کسانی که هنوز دوز سوم نزده‌اند، تزریق می‌شود. 

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان، بیان داشت: سویه اومیکرون کودکان را بیشتر درگیر می‌کند و خوشبختانه مدتی است واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله شروع شده و این برنامه با واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال ادامه می‌یابد. 

وزیر بهداشت خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی شد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان توصیه اصلی ماست که استفاده از ماسک اهمیت بسیار زیادتری دارد.‌

وی تصریح کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعات خانوادگی در شیوع امیکرون در جامعه تاثیر زیادی داشته است و از همگان می خواهیم به ویژه در اجتماعات خانوادگی، حتما ماسک بزنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    14 1
    منظورش از واکسن نزده ها کسانی هست که دوز سوم نزدن یعنی کسی که دو دوزهم زده جزو نزده ها محسوب میشه.
    • مجتبی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 0
      ببخشید دوست عزیز شما هنوز فرق واکسن نزده با دوز سوم نزده رو نمیدونی، اون وقت میای حرف تو دهن جناب وزیر میزاری؟ لطفا نظرم رو تایید کن مشرق
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 4
    تنها ۲۸ درصد از کل مردم صفر تا ۱۰۰ ساله اصلاً واکسن نزده‌اند ولی ۹۰ درصد بستری‌ها از این دستهٔ کوچک‌ترند. پس چه می‌گویند این مخالفان واکسن؟
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      3 0
      به حرف های عین الهی استناد میکنی؟جالبه
    • مجتبی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 0
      یعنی چی؟ تمام بیمارستان ها و برنامه واکسیناسیون و .... دست ایناس، بعد از نظر شما اینا نمیدونن و شمایی که از هیچی خبر نداری میدونی حتما انتظار داری مطالب موثق رو کنار بزاره و بیاد از شایعات و خرافات و دروغ ها استناد کنه تا کی تعصب؟
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    14 0
    اها پس این همه واکسن نزده داریم پس این صدو خورده ای میلیون رو کی زده؟
    • مجتبی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 0
      چه ربطی داره؟ اگه بدور از هرگونه تعصب درصد گیری کنی متوجه میشی که همون هایی که واکسن نزدن مبتلا شدن
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 1
    صحیح نیست. من واکسن نزدم ولی امیکرون مبتلا شدم. جز 4 روز یا نهایت 5 روز کاملا بهبودی حاصل شد. قبلا هم کرونا نگرفتم. پزشک متخصص امیکرون را تایید کرد.
  • زهرا IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 0
    بدون کارت واکسن اجازه ورود و خروج از کشور نیست چطور واکسن زاده ها اومیکرون آوردند.
    • مجتبی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 0
      اولا که خودت داری میگی خروج نه ورود. دوما اون کسی که اومیکرون آورده واکسن زده بوده و مبتلا نشده، ولی ناقل بیماری بوده دلیل نمیشه که هرچیزی رو به واکسن ربطش بدین
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 1
    به نظرم رویه و خط فکری غالب در وزارت بهداشت کاملا مشخص هست و آمار ام فقط دست خودشونه و خودشون آمار میدن .فکر نمیکنم هیچ کشوری چنین درصدی رو تا به حال بیان کرده باشه. شاید یه روزی برسه بستری ها از واکسن نزده ها بیشتر بشن ، ببینیم اون روز وزارت بهداشت چی میخواد بگه .
  • بانوووو IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    کسی که سه ماه از دوز دومش گذشته با کسی که اصلا نزده یکی هستن اطراف من که هر کی واکسن زده امیکرون هم گرفته ،میگن قرارذنیست واکسن زدی مبتلا نشی پس کار واکسن چیه؟؟؟؟؟؟؟ حتما عذاب قبر نمیشی چون هم ممکنه بگیری هم بستری بشی هم بمیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس