کد خبر 1339094
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
محسن قاسمی

محسن قاسمی، ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران از ۲ سال قبل به‌دلیل ضرب و جرح چند نفر از کارکنان یک کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در بروجرد، دچار ضایعه شدید مغزی شده بود.

به گزارش مشرق، یکی از متهمان اصلی پرونده قتل محسن قاسمی، قهرمان کشتی جهان، صبح دیروز با دستور دادستان بروجرد به اتهام مشارکت در قتل دستگیر شد.

حدود یک ماه قبل خبر مرگ غم‌انگیز محسن قاسمی، ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال طلای آسیا، در حالی از سوی خانواده‌اش اعلام شد که این قهرمان ۳۱ ساله بروجردی از ۲ سال قبل به‌دلیل ضرب و جرح چند نفر از کارکنان یک کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در بروجرد، دچار ضایعه شدید مغزی شده بود.

خانواده محسن قاسمی پس از این حادثه با شکایت به پلیس و مراجع قضایی خواهان پیگیری ماجرا و برخورد قانونی با مسببان حادثه شده بودند که در همان زمان ۳ متهم دستگیر شدند و ضمن اعتراف به جرم خود با قرار وثیقه آزاد بودند، اما پس از مرگ محسن و شکایت خانواده وی از متهمان به اتهام قتل و درخواست اشد مجازات برای آنها، پرونده بار دیگر تحت رسیدگی قرار گرفت.

برادر محسن در این باره گفت: پس از مرگ برادرم به دستور بازپرس پرونده، جسد به پزشکی قانونی تهران منتقل شد تا علت فوت او مشخص شود. با اعلام نتایج پزشکی قانونی بود که دادستان جدید بروجرد، هفته گذشته دستور داد عاملان اصلی این پرونده جنایی بازداشت شوند.

او ادامه داد: ۵ روز پیش بود که پس از آماده شدن گواهی پزشکی قانونی، دادستان بروجرد دستور داد یکی از کارکنان کمپ دستگیر شود او پیش از این به‌عنوان ضارب برادرم با قرار ۳۰ میلیون تومانی آزاد بود، اما این بار با دستور دادستان به اتهام مشارکت در قتل برادرم بازداشت شده است.

وی ادامه داد: متهم ۳۱ سال سن دارد و براساس تصاویری که از فیلم دوربین مداربسته کمپ از ضرب و جرح برادرم به دست آمده نشان می‌دهد که وی ضربات مرگباری را به برادرم وارد کرده است.

او همچنین مدعی شد این مرد جوان با برادرم خصومت داشت و، چون از برادرم کتک خورده بود به‌دنبال انتقام از وی بود.

مرتضی قاسمی همچنین اظهار داشت که بعد از بیهوش شدن برادرم براساس آنچه که در فیلم‌های دوربین کمپ نشان می‌دهد این ۳ نفر قصد داشتند با حل کردن تعدادی قرص‌های مخدر آن را به خورد برادرم بدهند تا مرگ او را خودکشی نشان دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه پدر و مادرم خواهان قصاص متهمان هستند، گفت: ما از دادستان بروجرد و دستگاه قضایی خواستار رسیدگی سریع به پرونده و مجازات عاملان قتل برادرم هستیم.

مرحوم محسن قاسمی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی می‌گرفت و در سال ۲۰۱۱ و در سن ۲۰ سالگی مدال طلای آسیا را کسب کرد و در سال ۲۰۱۲ به همراه تیم ملی کشتی فرنگی، قهرمان جهان شد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس