کد خبر 1339054
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶
جنگنده های اف-۲۲ آمریکا وارد امارات شدند

جنگنده های اف-۲۲ آمریکا با هدف حمایت از امارات متحده عربی یکی از اعضای ائتلاف عربی علیه یمن در برابر حمله انصارالله وارد خاک ابوظبی شده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسوشیتدپرس روز شنبه گزارش داد:  جنگنده های اف-۲۲ آمریکا روز شنبه به عنوان بخشی از واکنش دفاعی واشنگتن به حملات موشکی اخیر حوثی های یمن به امارات متحده عربی، وارد این کشور شدند.

هواپیماهای اف-۲۲ رپتور در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی که میزبان حدود ۲ هزار نیروی آمریکایی است، فرود آمدند. 

مقامات آمریکایی از بیان تعداد اف-۲۲های مستقر یا تعداد خلبانان خودداری کردند. با این وجود، به گفته آنها واحد موسوم به «بال جنگنده اول» واقع در پایگاه مشترک لانگلی-یوستیس ایالت ویرجینیا به امارات اعزام شده است. یک تصویر منتشر شده توسط نیروی هوایی ایالات متحده نیز شش جنگنده اف-٢٢ را در پایگاه الظفره نشان می‌دهد.

ژنرال گرگ گیلوت فرمانده مرکز فرماندهی خاورمیانه نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که حضور جنگنده های اف-۲۲ وضعیت دفاعی شرکا را تقویت می کند و نیروهای بی ثبات کننده را متوجه این موضوع می کند که ایالات متحده و شرکای آن متعهد به ایجاد صلح و ثبات در منطقه هستند.

طی روزهای  ، حمله پهپادی و موشکی به امارات به خاطر مشارکت این کشور در حملات همه جانبه به یمن و همکاری با عربستان شدت یافته است.

سه شنبه گذشته نیز منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در ابوظبی خبر دادند، هرچند که مقامات اماراتی به علت این واقعه هیچ اشاره‌ای نکردند، اما کارشناسان این انفجارها را ناشی از حمله پهپادی به این کشور اعلام کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    2 0
    پدافندهای هوایی انواعش یااینهمه خریداسلحه امارات خداتو سر زده گاوشیرده نتونست جلوتوپهپاددست سازنه انچنان پیشرفته ی دلیرمردان یمنی رابگیره الان باهواپیما؟؟ مگه هواپیماچقدرمیتونه هرلحظه ینقطه رازیرنظرداشته باشه. بازهم گاوهای شیرده اماده دوشیدن شدن بی انکه عایدی داشته باشه براشون خدالعنتتون کنه ک داریدمسلمان میکشید
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    1 2
    اف۲۲ آنقدر پیشرفته و اسرار آمیزه که هنوز هیچ جای دنیا به فنون پیچیده اش نرسیده. فقط کافی دستور بگیره هر کشور دشمنی را با بمب های اتمی اش در دل شب و کوری همه رادارها، تبدیل به جزغاله کنه!!
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    1 0
    خدا رو شکر. این پاپتی ها رو یه کم ادب کنن ما دلمون خنک بشه
    • خلیج پارس iran IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      شیخ نشین های عربی تا همین چند دهه پیش پا پتی و بادیه نشین و شتر سوار و سوسمار خور بودند به لطف نفت از شتر سواری سوسمار خواری به این شرایط امروز رسیدن که انشاالله حوثی های یمن دوباره شیخ نشین ها رو به عصر هجر هدایت می‌کنند
  • مجتبی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    1 0
    لعنت خدا بر شیطان بزرگ امریکا انشالله رزمندگان شجاع و مومن یمنی کاری میکنن ک با فضاحت تمام فرار رو بر قرار ترجیح میدن دلاوران یمنی سیبل جدید رسید
  • NL ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    1 0
    اللهم العجل لولیک الفرج -------------(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    باید یا اف 35 یا اف 22 را از امارات سرقت و به یکی از پناهگاههای زیر زمینی ایران انتقال داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس