نماینده کنگره مصادره دارایی های افغانستان را بی وجدانی توصیف کرد

نماینده کنگره آمریکا، طرح «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور برای مصادره دارایی‌های افغانستان را محکوم کرد و این مصادره دارایی های افغانستان را بی وجدانی توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از کامن دریمز، «ایلهان عمر»، نماینده کنگره آمریکا روز جمعه، طرح دولت بایدن را برای مصادره دائمی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های فعلی مسدود شده افغانستان و توزیع نیمی از آن به بستگان قربانیان ۱۱ سپتامبر را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

طالبان: تصمیم واشنگتن در بلوکه کردن اموال مردم افغانستان دزدی است

عمر در واکنش به طرح دولت بایدن درباره دارایی‌های دولت افغانستان اعلام کرد: «در میان قحطی و بحران در افغانستان این یک دزدی آشکاراست نه چیزی کمتر، هیچکدام از تروریست‌های ۱۱ سپتامبر افغان نبودند.»

نماینده کنگره آمریکا همچنین در حساب توئیتری خود با اشاره به اینکه «هیچ شهروند افغان» در میان هواپیماربایان ۱۱ سپتامبر وجود نداشتند، افزود: در همین حال، ما میلیاردها دلار به دولت‌های عربستان سعودی و مصر می‌دهیم که ارتباط مستقیمی با تروریست‌های ۱۱ سپتامبر دارند.

ایلهان عمر در ادامه با اشاره به بحران انسانی در افغانستان گفت: مجازات میلیون‌ها نفر از گرسنگان برای این جنایات (۱۱ سپتامبر) بی وجدانی است.

پیشتر منابع آگاه اعلام کرده بودند که دولت آمریکا قصد دارد نیمی از ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان را برای کمک به مردم این کشور آزاد کند و این در حالی است که مابقی این پول جهت رسیدگی به شکایات قربانیان تروریسم، در ایالات متحده باقی خواهد ماند.

افغانستان ۲ میلیارد دلار دیگر ذخایر ارزی دارد که در کشورهایی از جمله انگلیس، آلمان، سوئیس و امارات متحده عربی نگهداری می‌شود که بیشتر آن وجوه نیز مسدود شده است.

واشنگتن پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، منابع مالی این کشور در بانک‌های آمریکا را بلوکه کرد که موجب اعتراض مقامات طالبان و دیگر کشورها شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • غرب وحشیه IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    افغانستان اگه زرنگ باشندمیتونن سرمایه های هرکشوری ک پولشون رابلوکه کرده گروبگیره. مثلامنافع کشوری مثل امارات کثیف توافغانستان رابگیره بجای پولی ک توامارات بلوکه هست کل کشورهابالاخره منافع یاسرمایه دارن توافغانستان.تاابد کشورهای تحریم کننده را راه ندن کشورشون. چون یمدت دیگه افغانستان ثروتمندمیشه بااینهمه معدن خاصی ک داره جای قطر وبهترین کشورهارامسلماخواهدگرفت بااینهمه ثروت بکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس