کد خبر 1435233
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
چگونه یک میلیارد دلار ارز مجازی نابود شد؟

منابع آگاه می‌گویند: حداقل یک میلیارد دلار از ارزهای مجازی کاربران کارگزاری FTX که اعلام ورشکستگی کرده، نیست شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دو منبع آگاه اعلام کردند که حداقل یک میلیارد دلار از ارزهای مجازی کاربران کارگزاری FTX که اخیرا اعلام ورشکستگی کرده، گم شده است.

این منابع آگاه می‌گویند که سام بانکمان فراید، مدیر عامل پیشین FTX، به صورت مخفیانه ۱۰ میلیارد دلار از دارایی کاربران را از FTX به شرکت آلامدا ریسرچ که متعلق به وی بوده، منتقل کرده است.

از آن زمان به بعد بخش قابل توجهی از این پول ناپدید شده است.

چگونه یک میلیارد دلار ارز مجازی نابود شد؟

یک منبع آگاه گفته که ارزش دارایی‌های ناپدید شده برابر با ۱.۷ میلیارد دلار بوده و یک منبع آگاه دیگر نیز می‌گوید که رقم آن بین یک تا دو میلیارد دلار برآورد می‌شود.

دو منبع آگاه می‌گویند، بانکمان فراید چند روز پیش این موضوع را با مدیران ارشد کارگزاری FTX مطرح کرده است. هر دوی این منابع البته جزو مدیران رده بالای FTX هستند.

کارگزاری FTX شب گذشته رسما اعلام ورشکستگی کرد و یکی از دلایل آن عقب‌نشینی کارگزاری باینانس از خرید این موسسه بود. نکته جالب آنکه بانکمان فراید با ارسال یک پیامک به رویترز اعلام کرده که مخالف انتقال ۱۰ میلیارد دلار ارز مجازی از FTX به آلامدا بوده است.

وی مدعی شده که این اقدام به صورت مخفیانه انجام نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی افصحی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    6 0
    این ساختار نظام مالی غرب وحشی است اختلاس چند میلیارددلای یک جا! و دریکمورد فقط! موارددیگر نیزهمینطور!×همان بلایی که نوچه های آن هاسراقتصاد ایران اسلامی آوردند بلایی که واسطه آن برادر رئیس جمهور روحانی وبرادمعاون اولش، دختر وزیر صنعتش ،دامادوزیرکارش و.... همگی واله وشیدای آمریکاو غرب وحشی ومدعی فهم زبان جهان!ا باروکش عوام فریبانه اصلاح طلبی!
    • US ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      3 10
      این ساختار مالی غرب وحشی به دهن سپاه عزیز بسیار خوش آمده بود. استخراج رمز ارز و خاموشیهای آخر دوره روحانی برای بدبین کردن مردم و همچنین استخراج رمز ارز ورد زبان همگان بووووود
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      6 1
      این ارازل اصلاح طلب حالا داغ تر از آش شده و برای مردم مرثیه سرایی میکنند و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس