کد خبر 1338247
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
بن بست در کنگره آمریکا بر سر چگونگی تحریم روسیه

سناتور منندز اذعان کرد که سنای آمریکا در «بن بست» تحریم‌های نورد استریم ۲ در لایحه ضد روسیه گیر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، کنگره آمریکا آنچه را که سناتور باب منندز (D-NJ) لوایح "مادر همه تحریم‌ها" خواند، علیه روسیه آماده کرده است. هدف این لوایح فلج کردن اقتصاد روسیه از طریق مجازات کشورهایی است که در صورت حمله نیروهای روسی به اوکراین به تجارت با مسکو ادامه می‌دهند.

پس از ادعای احتمال تصویب طرح‌های تحریم روسیه، اما اکنون به نظر می‌رسد دموکرات‌های کنگره بر سر تلاش برای تحریم خط لوله گاز نورد استریم ۲، که از روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک می‌گذرد، دچار اختلاف نظر شدید هستند.

بیشتر بخوانید:

تجدیدنظر در توافقنامه مینسک پیامدهای خطرناک برای مناقشه اوکراین دربر دارد

منندز که ریاست کمیته روابط خارجی سنا را برعهده دارد و لایحه تحریم‌ها را ماه گذشته ارائه کرد، روز پنجشنبه به سی ان ان گفت: «فکر می‌کنم ما به بن بست رسیده ایم.» او گفت که قانونگذاران نمی‌توانند درباره تحریم‌های اعمال شده بر نورد استریم ۲ و بانک‌های بزرگ روسیه به توافق برسند، بنابراین آنها به دنبال فرآیند متفاوتی برای بررسی هستند.

این لایحه تحریمی در واکنش به نگرانی ایالات متحده مبنی بر اینکه نیروهای روسیه مستقر در جنوب روسیه تهدیدی قریب الوقوع برای حمله به اوکراین هستند، تهیه شده است.

بیشتر بخوانید:

روسیه از میدان تحریمی آمریکا برای چین گاز می فرستد

در ماه دسامبر، مسکو پیشنهاد امنیتی توقف ادامه گسترش ائتلاف ناتو به سمت شرق ارائه کرد تا تنش‌ها را در اروپای شرقی کاهش دهد، اما تا کنون ناتو موضوع اصلی این پیشنهاد را رد کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تلاش داشته است تا لایحه تحریم روسیه را در اواخر ماه گذشته با بحث‌های کم یا بدون بحث درباره مفاد آن به اجرا گذارد، اما برخی از دستیاران او در کنگره نگران بودند «فضا برای گزینه‌های غیرنظامی» محدود و بسته شود.

از سوی دیگر «میچ مک کانل» که رهبری حزب اقلیت جمهوری خواه در سنا را بر عهده دارد، به خبرنگاران گفته است که بایدن «تمام اختیارات لازم را برای اقدام علیه روسیه دارد.» شاید او به این اشاره داشته است که بایدن می‌تواند از اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی ۱۹۷۷ استفاده کند. قانون (IEEPA)، قانونی است که به رئیس جمهور اجازه می‌دهد تجارت بین المللی را در مواقع اضطراری ملی تنظیم کند. مک کانل افزود: او باید در مورد زمان بندی تصمیم بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیراز IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 0
    لاشخورهای کفتارصفت بجان هم افتادن ک چطوروچه نوعی خباثتشون نشون بدن به کشورهای مستقل!! مگه کشورهایی مثل شیلی. ونزولایابولیوی وکوبا و.... و... چه هیزم تری به این جنایتکاران وحشی فروخته اند؟؟ اون کشورهاکه دیگه نه هسته ای دارندنه قصدحمله به کشوری؟؟!!! لعنت به ذات پلیدوحرومزاده سران غربی ک فقط مثل حیوان وحشی به استقلال کشورهای دیگه حمله میکنن. خاک توسراحمقهای غرب پرست عاشق جنایت یاادمکشی این وحشی هاهستن یاعاشق استعماریازورگویی یانوکرزاده بدنیاامدند مثل اصلاحات ک هدف فقط غلام حلقه بگوش شدن برای غربه؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس