کد خبر 1337043
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
نورداستریم 2 نورداستریم نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای اثبات‌نشده در خصوص احتمال حمله روسیه به اوکراین مسکو را به اتمام پروژه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» در صورت انجام چنین حمله‌ای تهدید کرد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه فضاسازی‌ها در خصوص احتمال حمله روسیه به اوکراین هشدار داد چنانچه چنین حمله‌ای اتفاق بیفتد شانسی برای ادامه پروژه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» وجود نخواهد داشت. 

بایدن این اظهارات را شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) بعد از اتمام دیدارش با «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان مطرح کرد. دیدار سران دو کشور در حالی برگزار شد که موضع‌گیری‌های مصالحه‌جویانه‌تر آلمان نسبت به آلمان و انگلیس درباره تحولات اوکراین به گمانه‌زنی‌ها درباره وجود شکاف در اردوگاه غرب در این موضوع دامن زده است.  

تحلیلگران، پروژه خط لوله گاز نورد استریم که قرار است گاز طبیعی روسیه را بدون عبور از خاک اوکراین به طور مستقیم به آلمان برساند یکی از موضوعات گفت‌وگو میان واشنگتن و برلین می‌دانند.

بایدن در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره پروژه نورداستریم ۲ در بحبوحه تحولات اوکراین گفت: «[در صورت حمله روسیه] خبری از نورد استریم ۲ نخواهد بود. ما آن را به اتمام خواهیم رساند. قول می‌دهم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

رسانه‌ها و مقام‌های کشورهای غربی در روزهای گذشته روسیه را به اعزام نزدیک به ۱۰۰ هزار نیرو به مرز با اوکراین متهم کرده‌ و مدعی شده‌اند ممکن است روسیه در آینده نزدیک قصد حمله به اوکراین داشته باشد. مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    واقعيت اينست كه اروپا ارتشى ندارد واز طرفى وقتى جوانان اروپايى حاضرنيستند هيج تعهدى حتى ازدواج را بعهده بگيرند چطورممكن است بخاطر ميهن خود جاتشانرا به خطر بيندازند حال اگر پوتين عقب نشينى نكرد واروپاييان هم با ارتش امريكا همراهى نكردند نتيجه تماما به ضررش تمام خواهد شد اولا صاحب عنوان چوپان درغگو خواهد شد وثانيا اگرخود بخواهد حمله كندروسيه قسمت روس نشين اوكراين را تصرف خواهد كرد وامريكا سرافكنده تر درنزد مردم خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس