عزیمت ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه به دریای سیاه برای کمک به ناتو

سخنگوی نیروی دریایی فرانسه از اعزام ناو هواپیمابر «شارل دوگل» برای کمک به ناتو و حمایت از متحدان از جمله رومانی و بلغارستان در بحبوحه درگیری نظامی روسیه با اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی نیروی دریایی  فرانسه از عزیمت ناو هواپیمابر «شارل دوگل» برای کمک به ناتو و انجام گشت‌زنی برای حمایت از شرکا و متحدان در بحبوحه درگیری نظامی روسیه با اوکراین خبر داد.

به نوشته وبگاه «نیوال نیوز» یکی از سخنگویان نیروی دریایی فرانسه یکشنبه شب به وقت تهران گفت که  ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» و ناو گروه  آن که در حال حاضر در شرق  دریای مدیترانه به عنوان بخشی از یک ماموریت مستقر هستند، قرار است به ناتو کمک کنند.

نیروی دریایی فرانسه با تغییر ماموریت خود قصد دارد این ناو گروه را عازم دریای سیاه کند. سخنگوی نیروی دریای فرانسه افزود که این ناو گروه البته از دریای سیاه عبور نمی‌کند، اما جنگنده‌ها و هواپیماهای جاسوسی آن وظیفه گشتزنی در آسمان و اطراف دریای سیاه و همچنین پشتیبانی از شرکای منطقه‌ای مانند رومانی و بلغارستان را برعهده خواهند داشت.

منابع خبری  همچنین اعلام کردند که یک فروند شناور انگلیسی نیز روز جمعه برای تقویت ناتو  عازم استونی شده است.  شناور «اچ ام اس دایموند» انگلیس همراه با بالگردهای تجسسی برای تقویت مواضع ناتو در شرق اروپا عازم استونی می شود. وزارت دفاع انگلیس همچنین از اعزام شماری از تانک‌ها و خودروهای زرهی خود از آلمان به استونی همراه با پشتیبانی جنگنده‌های تایفون این کشور خبر داده است. انگلیس نوع این تانک‌ها را «چلنجر-۲» اعلام کرده است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که در نشست مجازی سران ناتو در روز جمعه با استقرار ۴۰۰۰۰ نفر از نیروهای ناتو به کشورهای دوست و متحد در شرق اروپا در بحبوحه بیم از اینکه آنها می توانند هدف بعدی روسیه پس از حمله به اوکراین باشند، موافقت کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    13 29
    روسیه بدبخت بد رکب خورد. فرار نکنه از یمن این سری یه جوری تجزیه میشه که اندازه یه سالن ورزشی ازش بمونه. خخخ
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      4 1
      يمن؟
    • DE ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      3 0
      عجیبه که عاشقان غرب در حال آتش گرفتن هستند اما شما چه بخواهید و چه نخواهید "شرق" دوباره در حال خیزش است امروز روسیه فردا چین و هرروز ایران
    • هادی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      2 0
      در جریان نیستی برادر من ، رکبی که غرب خورده تا 50 سال آینده باید درموردش محتوا تولید کنن ، حالا بشین به خودت دلداری بده غربگدا.
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      4 1
      والا روس ها و اساسا کمونیست ها زیاد تعریفی از اقتصاد ندارن و با جنگ کیف میکنن این رو تاریخ نوشته و هر کسی که تاریخ رو خونده باشه میدونه که روسیه کشور بد جنگی هست نمیخوام از روسیه پشتیبانی کنم ولی فکر نکنم جوان های غیور و چشم ابی اروپایی تحمل جنگ رو داشته باشن اخه شنیده بودم تو عراق هم پوشک میبستن، به نظرم زیاد دلت رو به ناتو خوش نکن بیشتر روی توان دفاعی کشور خودمون باید تمرکز کنیم والی اروپا از این دلقک بازی ها مثل زلنسکی زیاد داره
    • فرشید NL ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      3 1
      چی زدی داداش کل اروپا به وحشت افتاده همشون میدونن جنگ بشه هر کدومشون با چنتا موشک محو میشن روسیه قدرت اتمیش بالاست منتظر یه سوتی از کشورای اروپاییه دلیل نداره بزنه دلیلشو داشته باشه میزنه آمریکایی پشت همرو خالی میکنه چون یمن افغانستان رو بروش نیست روسیه است ساقیتو معرفی‌ کن
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      1 1
      از بس که رسانه ای ماهواره ای می بینی، نه تنها نمی دانی واقعیت های میدانی چیست، بلکه هنوز فرق بین یمن و اوکراین را هم نفهمیده ای و احتمالاً اگر نقشه جهان را جلوی رویت بگذارند نه بتوانی روسیه و نه یمن و نه اوکراین و حتا شاید ایران را هم نشان دهی!!!
  • ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    فرانسه در اشغال آمریکا است و از رژیم هیتلر غنیمت آمریکا است
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    حتی می‌ترسه بگه می خواهیم به اکراین کمک کنیم.
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    جان مادرتون بنزین وانت کم نکنید دیونمون کردید آخه چرا رفتیم شهرداریم 20مورد کار نشدنی گذاشته جلو پاهامون ما پول نداریم
  • محمد IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 1
    واقعا حرف های شهید سلیمانی و رهبر بزرگ انقلاب دارن به واقعیت میپیوندن کشورهای غربی و سردمدار اونها امریکای جنایت کار ترسو تر از اون هستن که عمل کنن و هیچ وقت قابل اعتماد و غیرقابل اتکا هستن امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه متاسفانه هنوز کشورهای منطقه به پوشالی بودن قدرت آمریکا و غیرقابل اعتماد بودنش باور نکردن و نمیخان حقیقت رو بپذیرن قدرت برتر ، جهان اسلام هستش ولی تا زمانی که از خواب بیدار نشن باید همیشه خفت بکشن
  • حیران IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    تو خیلی از سایت های وطنی که من لقب توده ای های مدرن بهشون میدم تاکید میشه که پوتین بنا به درخواست کمک نظامی استان های جدایی طلب شرق اوکراین وارد جنگ شده و این لاپوشانی حال به هم زن من رو بیشتر از قبل یاد تجاوز روس ها و عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمانچای میندازه لعنت به تجاوز و خودکامگی
  • رهام حسامی- GB ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    اگر جنگ اتمی باشه چزی از اروپا و روسیه و امریکا باقی نمیمونه وسهم ما مشخصه با وجود جنگ اتمی و بیطرفی ما بازم عواقب زیادی داره این جنگ فقط نابودی تمدن بشری و نسل زیادی از انسانها را داره .جای زیادی از زمین برای سکونت باقی نمیمونه و عده ای انسان عصر حجر البته با دانش ولی بدون امکانات و البته بدون غذا و مایحتاج زندگی و نبود کشاورزی باز بین باقی مانده ها بوجود میاد با سلاح های معمولی و یک منطقه با وسعت کوچک
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    عجب اهداف گنده و قلمبه ای نزدیک آای روسیه میان ، خوراک دوتا موشک کالیپرهای روسی کافیه ب فست فود تبدیلش کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس