کد خبر 1338053
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: بسیاری بر این باورند که عربستان و امارات به عنوان متجاوزان اصلی به یمن صرفا از حمایت کشورهای غربی برخوردارند.

این در حالی است که قدرت های شرقی به خصوص روسیه و چین نیز انواع و اقسام تسلیحات هوایی ، پدافندی و ... را به سعودی فروخته اند و در نبرد یمن بهترین تجهیزات این کشورها دیده می شود.

اما برخلاف انتظار ، نیروهای انصارالله با تجهیزات بسیار اندک خود توانسته اند بر مدرن ترین تسلیحات و تکنولوژی های شرقی و غربی فائق بیایند و پس از ۷ سال نبرد بی امان روی زمین دست برتر را داشته باشند.

تصاویری که می بینید مربوط به راکت باران پرحجم نیروهای سعودی بر روی رزمندگان انصارالله توسط سامانه بسیار توانمند توس ۱ روسی است.

این سامانه که از راکت های ترموباریک بهره می برد، در کوبیدن سنگرها و خطوط دفاعی در نبردهایی چون چچن و سوریه آزمون موفقی را گذرانده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • نیما IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    19 0
    جنگ یمن شباهت بسیار زیادی به دفاع مقدس ما دارد نه شرقی نه غربی جمهوریی اسلامی
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    2 14
    خاک برسر جبهه مقاومت که فقط نظاره نابودی یمن شده وفقط روی سوریه متمرکز است
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      10 1
      این موشک ها و پهپادهایی که انصارالله به عربستان و امارات شلیک میکنه رو پس کی به یمنی ها داده؟!
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    4 0
    این سامانه توس خیلی وحشتناکه جهنمی وسیع از آتش درست میکنه البته بیشتر بدرد مقابله با نیروهای کلاسیک میخوره که خط دفاعی متمرکز و مشخصی دارند نه نیروهای انصارالله که بصورت پراکنده و پارتیزانی میجنگند و تجمع نیرو در یک منطقه رو ندارند
  • مهدی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 0
    چرا ایران بعنوان بزرگتر منطقه و حامی مردم مظلوم عربستان سقوطی را سرجایش نمی نشاند؟ بخاطر اینکه به غربی ها برنخوره و از مذاکرات برجام خارج نشوند؟ ستمگران و جنایتکاران مردم مظلوم کشورهای ضعیف را تکه تکه میکنند اما ما نظاره گر هستیم ، باید آتش جهنم را بر سر سقوطی ها جنایتکار بریزیم تا مردم منطقه از دستشان راحت شوند
  • دلسوز IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    2 0
    خداوندا خودت دست این ظالمین را ازسر مردم مظلوم یمن کوتاه بفرما. هروقت کنار سفره میشینم یاد کودکان گرسنه یمن میفتم که لقمه نانی بسختی گیرشون میاد اونم زیر بمباران وحشیانه آل سعود و....!جنگ و آوارگی و وحشت صدای مهیب بمباران در طول جنگ تحمیلی تجربه کردیم ..‌‌.شرم بر تمام قدرت‌های جهانی شرم بر شورای امنیت ،شرم بر ملت‌های غربی که باوجود آزادی اعتراض و اجتماعات و.‌..اونم در عصرارتباطات که جنایت فجیع علیه کودکان و مردم بی گناه یمن می‌بینند ولی سکوت کردن و دولتهاشونو تحت فشار نمی‌ذارن. بااینحال این محور مقاومت میتونستن از عراق و...‌امارات و عربستان را بیشتر مورد حمله قرار بدهند اما خیلی کوتاهی میکنن‌ درصورتیکه اگر غربی‌ها متوجه میشدن جنگ یمن نقاط دیگر منطقه را درگیر جنگ می‌کند ازترس ناامنی برای تامین انرژی و مهاجرت بیشتر بسمت غرب ،ناگزیر میشدن آل سعود را تحت فشار بذارن..‌‌
  • مهدی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 0
    خدا لعنتشون کنه
  • برهان IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 0
    مثل اینکه رسالت انقلاب ما به یمن منتقل شده...
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    یمن ابزاری برای محبت و صمیمیت کشورهای عرب با اسراییل و زحمت و فلاکت مردم یمن و ایران و فلسطین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس