دوازدهمین دوره نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز طی هفته جاری با حضور استاندار خوزستان روز یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه آغاز به‌کار کرد.

در این رویداد بزرگ، بیش از ۲۰۰ شرکت و سازنده داخلی شامل سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت، پیمانکاران مگاپروژه‌های نفتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و ...حضور داشته و آخرین دستاوردها و توانمندی های خود را در بازدید فعالان عرصه صنعت نفت کشور قرار دادند.

حضور شرکت‌های فعال در عرصه نفت و گاز گروه صنعتی سدید در نمایشگاه نفت اهواز ۱۴۰۰

در این راستا گروه صنعتی سدید و شرکت‌های زیرمجموعه فعال در عرصه صنایع نفت وگاز کشور، نیزدر این نمایشگاه حضور داشته و ظرفیتها، پتانسیل ها و پروژه های در دست اجرای خود در صنایع نفتی  را در معرض بازدید مدیران، کارشناسان  و صاحب نظران صنعت نفت قرار دادند.

3

بر اساس این گزارش گروه صنعتی سدید با سه شرکت پمپ و توربین پتکو، لوله سازی ماهشهر  و توسعه سازه های دریایی تسدید در این نمایشگاه که از ۱۷ الی ۲۰ بهمن ماه برپا بود، حضور یافت. شرکتهای یاد شده با طراحی و تولید تجهیزات و محصولات مختلف مورد نیاز و همچنین اجرای پروژه های مرتبط؛ سالها درصنایع نفت و گاز کشور فعال هستند.

در این خصوص شرکت پتکو، بیش از دو دهه است که با طراحی و ساخت پکیج پمپ های سفارشی در صنایع نفت، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی و صنایع فولاد و نیروگاهی؛ فعالیت می نماید و در طول این سالها محصولات این شرکت در پروژه های مختلف ملی مورد استفاده قرار گرفته که در نهایت سبب عدم خروج ارز از کشور با تقویت رویکرد تعمیق داخلی سازی از سوی مسئولان مرتبط، شده است. در واقع شرکت پتکو بزرگترین سازنده پمپ های فشار قوی واولین تولید کننده پمپهای سفارشی کار در کشور می باشد که پروژه های مختلفی را در عرصه ملی انجام داده است که از این میان می توان به طراحی، ساخت و تست ۱۰ دستگاه پمپ پروژه خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک اشاره نمود.

2

همچنین شرکت لوله سازی ماهشهر، لوله های قطور فولادی درزجوش مستقیم، از قطر ۲۴ الی ۵۶ اینچ تا ضخامت ۳۵.۵ میلیمتر و با ظرفیت اسمی برابر ۳۵۰ هزار تن در سال را️ جهت خطوط انتقال نفت و گاز ترش و شیرین در بخش خشکی و دریایی تولید می نماید که تولید مزبور بر اساس استانداردهای داخلی IGS و IPS و استانداردهای جهانی مانندAPI وDNV و نیز بهره مندی از مجهزترین آزمایشگاه تایید شده بر مبنای گواهینامه ISO/IEC ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷  انجام پذیرفته و کیفیت بالای لوله های تولیدی منجر به بهره مندی کارفرمایان  محترم از محصولات این شرکت در مگا پروژه های مختلف ملی همچون پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک شده است.

شرکت تسدید نیز بیش از دو دهه است که از شرکت‌های مطرح و بنام کشور در صنعت نفت و گاز بوده که با انعقاد قراردادهای مرتبط و اجرای پروژه ‌های متنوع در زمینه‌های مختلفی ازجمله پیمانکاری عمومی (GC) در صنایع بالادست و پایین‌دست نفت، گاز، پتروشیمی، پروژه‌های بخش ساحلی (ON Shore)  و بخش فراساحلی (OFF Shore)، تعمیرات و نگهداری پالایشگاه ها، طراحی و ساخت انواع جکت و سکوهای دریایی، اجرای خطوط لوله زیر دریایی، نصب و راه‌اندازی گوی‌های شناور (SPM) و…؛ فعالیت نموده و پروژه های مختلفی را در این عرصه همچون طراحی وساخت۱۱ دستگاه جکت سه‌پایه وچهارپایه،ساخت یک دستگاه سکوی اضطراری درمنطقه هنگام، اجرای چندصدکیلومترخط لوله خشکی وزیر دریایی درمناطق نفتی دریایی رشادت، ایلام، سلمان،ابوذر و نوروز، خریدونصب یک دستگاه SPM برای پالایشگاه گاز فجرجم، احداث واحد نمک‌زدایی درلب‌سفید خوزستان و ...،به انجام رسانیده  و هم اکنون نیز در حال اجرای پروژه های مختلفی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس