کد خبر 1316581
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
چین ۴ عضو یک نهاد آمریکایی را تحریم کرد

دولت چین در واکنش به تحریم‌های حقوق بشری آمریکا اقدام به تحریم ۴ عضو یک کمیسیون فعال در زمینه مسائل حقوق بشری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین اعلام کرد ورود ۴ نفر از یک کمیسیون آزادی‌های مذهبی آمریکا به چین را ممنوع کرد. این تصمیم در واکنش به اتهامات حقوق بشری آمریکا به برخی اتباع چینی در رابطه با شرایط سین کیانگ اتخاذ شده است.

ژائو لیجیان اعلام کرد که این ۴ نفر که عضو کمیسیون بین المللی آزادی‌های مذهبی هستند قادر به  ورود به چین، هنگ کنگ و ماکائو نیستند.

ژائو در کنفرانس خبری روزانه خود گفت که دارایی‌های این افراد نیز در چین مسدود شده و نهادها و اتباع چینی از تعامل با این افراد منع شده اند.

کمیسیون بین المللی آزادی‌های مذهبی یک نهاد دولتی است که سیاستهای کشورهایی که احتمال به مخاطره افتادن آزادی‌های مذهبی در آنها وجود دارد را مورد ارزیابی قرار میدهد.

آمریکا و متحدانش در تلاش برای افزایش فشار به چین از بهانه های مختلف ازجمله هدف قرار دادن وضعیت حقوق بشر در چین استفاده می‌کند.

آمریکا اواخر آذر ماه  تعدادی از افراد و نهادهای مرتبط با دولت چین، میانمار، کره شمالی و بنگلادش را به اتهام آنچه اقدامات مرتبط با نقض گسترده حقوق بشر بود تحریم کرد و شرکت سرمایه گذاری چینی Sense Time Group را که در حوزه هوش مصنوعی فعال است را در لیست سیاه قرار داد.

سفارت چین در واشنگتن با محکوم کردن این حرکت آمریکا اعلام کرد بود چنین اقدامی "مداخله جدی در امور داخلی چین" و "نقض جدی هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین‌الملل است."

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت گفته بود: این اقدام آسیب شدیدی به روابط چین و آمریکا وارد کرده" و در عین حال تاکید کرد که آمریکا باید این تصمیم خود را لغو کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس