کد خبر 1336934
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
سفیر روسیه در سازمان ملل به کرونا مبتلا شد

نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد آزمایش کرونای واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، مثبت شده است.

به گزارش مشرق، نمایندگی روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد سفیر این کشور برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفته است و انتظار می رود به محض منفی شدن  آزمایش، به کار خود بازگردد.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل افزود  کارکنان نمایندگی  روسیه در سازمان ملل به ویژه دیپلمات هایی که در رویدادهای حضوری این سازمان شرکت می کنند، به طور منظم مورد آزمایش قرار می گیرند.

روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، از اول فوریه ۲۰۲۲ ریاست دوره ای این شورا را به مدت یک ماه بر عهده دارد.

  پیش از روسیه، کشور نروژ ریاست این شورا را در ماه ژانویه سال جاری میلادی بر عهده داشت. قرار است در ماه مارس امارات متحده عربی ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده گیرد.

شورای امنیت پنج عضو دائم و  ۱۰ عضو غیر دائمی و انتخابی دارد. پنج عضو دائم این شورا در تصمیم‌ها و رای‌گیری‌های شورا حق وتو دارند.

ریاست شورای امنیت دوره ای و طول مدت آن یک ماه است و رئیس هیات نمایندگی هر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت سازمان ملل شناخته می‌شود.

پنج عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه می شوند که دارای حق وتو در این شورا  هستند.

 وظیفه اصلی این شورا حفظ صلح و امنیت بین‌الملل است که با یکجانبه‌گرایی برخی از این اعضا، از ماموریت اصلی خود دور شده و در موارد متعددی ناکارآمد بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس