حجت‌الاسلام «علی سرلک»

فعال فرهنگی مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اساس غیرت دینی برای حفظ کیان خانواده است. برای این است که زن و مرد برای تعهد، صفا، وفا، عفو و گذشت کنار هم قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، حادثه دلخراش اهواز و قتل مادر ۱۷ ساله اهوازی  در دو روز گذشته فضای ذهنی بسیاری از دختران و مادران ایرانی را به هم ریخته‌است و در کنار این به هم ریختگی با تولید یکسره محتواهای فارسی از سوی رسانه‌های مختلف مبنی بر تقبیح «غیرت دینی» و «اسلام هراسی» و «اسلام ستیزی» مواجه هستند. رسانه‌هایی که از این آب گل آلود این ماهی را گرفته‌اند که این قتل فجیع از روی غیرت دینی و اسلامی قاتل بوده‌است و این خشونت از اسلام نشات می‌گیرد. به گونه‌ای که انگار مجوز چنین فاجعه‌ای را دین صادر کرده‌است! این نوع عکس جلوه دادن دین و غیرت دینی که این روزها فرصت مناسبی برای دین ستیزان است تا محتواهای مشئمز ذهنی‌شان را در روزهای حساس بیرون بریزند.

به این بهانه با حجت‌الاسلام «علی سرلک» فعال فرهنگی مدرس حوزه و دانشگاه، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر و مشاور گفتگو کردیم.

هربار که حادثه‌های این چنینی به وجود می‌آید و بحث قتل‌های ناموسی مطرح می‌شود واژه «غیرت» و «غیرت دینی» محل بحث قرار می‌گیرد. کلا واژه غیرت به چه معناست و چه مفهومی دارد؟

اساس غیرت دینی برای حفظ کیان خانواده است. برای این است که زن و مرد برای تعهد، صفا، وفا، عفو و گذشت کنار هم قرار بگیرند و بتوانند یک بنیادی که به تعبیر روایات ما محبوب‌ترین بنیاد است را شکل بدهند. غیرت به معنای نفی غیر از حریم خانواده با تأکید بر محبت و گذشت است.

در روایات ما هست دو سوم از زندگی با تغافل است. تغافل یعنی به قول معروف از این گوش بشنوی از آن گوش در کنی!  یعنی نادیده گرفتن عمدی. تا چه رسد به اینکه گاهی بر اساس ظن و گمان و سوءظن کسی بخواهد تصمیم بگیرد که به تصریح قرآن حرام است. اجتنبوا کثیرا من الظن. قرآن می‌فرماید فراوان از بدگمانی بپرهیزید. اصلاً دین با حسن ظن تعریف می‌شود. مخصوصاً در محیط خانواده.

گناه قاتل اهوازی فقط به گردن خودش نیست/در اسلام چنین غیرتی وجود ندارد!

مرحوم حضرت امام (ره) در تحریرالوسیله فتوا دادند که اگر خانم خطایی کرد و عذرخواهی کرد، بر مرد واجب شرعی است که بپذیرد و نادیده بگیرد. اینجا خطا به معنی وسیع کلمه، یعنی هر خطایی است. اساساً فضای زندگی را قرآن براساس مودت و رحمت تعریف می‌کند. در همه ادیان انسان‌ها می‌توانند از دین خودشان با یک جمود فکری، با یک نوعی اخباری‌گری به قول قدیمی‌ها، سوءاستفاده کنند و بهترین احکام را به بدترین شکل ممکن اجرا کنند. در قرآن می‌فرماید خود قرآن برای رحمت است. و ننزل من القرآن ما هو الشفاء و الرحمه.

همین قرآنی که شفا و رحمت است برای ظالمین و کسانی که با قرآن نسبت غلطی برقرار می‌کنند، باعث خسارت و بیچارگی است. و لایزید الظالمین الا خسارا. پس دین ما نگاهش به خانواده، همسرداری و فرصت تربیتی که در محیط خانواده برای رشد انسان‌ها وجود دارد، روشن است. رفتارهای غلط به اسم تعصب، غیرت‌ورزی و... این‌ها قطعاً منشأ شیطان دارد. در تصریح قرآن هست که شیطان اراده کرده است که بین شما دشمنی و کینه ایجاد کند و این دشمنی و کینه را از خانواده آغاز کرده و به همین خاطر در بحث جدایی زن و شوهر که طلاق نام دارد، مغبوض‌ترین حلال است. یعنی مورد بغض‌ترین حلال، کار زن و شوهری است که بخواهند پیوند زناشویی‌شان را به پایان ببرند و بخواهند از هم فاصله بگیرند و بخواهند دیگر زن و شوهریشان را تمام کنند.

به هرحال اصول و محکمات و یقینیات ما راجع به خانواده، کیان خانواده و حفظ خانواده روشن است. پاره‌ای از رفتارهای جاهلانه و رفتارهای شیطانی را به هیچ وجه نباید به حساب معارف دینی گذاشت. زیرا هم سیره اهل بیت (ع) روشن است، هم سبک زندگی علما و بزرگان ما در خانواده‌داری روشن است و هم مؤمنین فهمیده و عاقل شیوه زندگیشان روشن است. این اصول و محکمات را نباید خدای ناکرده به واسطه برخی رفتارهای جاهلانه به واقع سوءبرداشت قرار داد. و الان هم که در دنیا بحث اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در طرح صهیونیزم جهانی است و آن‌ها اساس ماجرا را بلدند که چگونه وارونه نشان بدهند، چگونه نسبت‌ها را غلط یا دروغین نشان بدهند و این‌طور رفتارهای غلط را به دین و اسلام نسبت بدهند. یی‌دقتی در این مسئله می‌تواند خسارت‌بار باشد.

به هرحال حوادث تلخ، شکننده و غیرقابل هضم آنقدر می‌تواند ابعاد روانی، ابعاد عاطفی، ابعاد حتی اعتقادی و ایمانی‌اش ویرانگر باشد که باید به خدا پناه برد و از امام زمان (عج) استمداد کرد و استغاثه در محضر ایشان کرد تا دل‌هایی که به خاطر نداشتن باورهای روشن متزلزل و مردد می‌شوند، این دل‌ها را برگردانند. البته معنای این حرف این نیست که دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئولین فرهنگی وظایفشان را نباید درست و دقیق انجام دهند.

برای برخی سوال است درصدر اسلام و زمان حضور اهل بیت (ع)، روایاتی وجود دارد که ماجراهای مشابهی اشاره کند؟ برخورد اهل بیت در این مواقع چطور بوده‌است؟

آنچه که الان در خاطر دارم این است که اهل بیت (ع) حتی با کسانی که می‌آمدند و به فعل حرامشان اعتراف می‌کردند، با آن‌ها به مماشات برخورد می‌کردند و به آن‌ها می‌گفتند تو اشتباه کردی. مثلاً همین فعل حرام رابطه نامشروع! طرف می‌آمد و اعتراف می‌کرد، حضرت می‌فرمود نه لابد خواب دیده‌ای، لابد حواست نبوده و... یا حتی در بعضی از نقل‌ها هست که پیامبر(ص) نشسته بودند و کسی آمد خبر داد که در فلان خانه، فلان زن و مرد نامحرم حضور دارند و اشاره کرد که ممکن است مشغول گناه باشند.

پیامبر، امیرالمومنین (ع) را فرستادند تا بررسی کنند. نقل است که امیرالمومنین نزدیک آن خانه که شدند، صدا بلند کردند و چشمشان را بستند و دست به دیوار می‌کشیدند و می‌گفتند کسی در این خانه هست؟ و به قدری معطل کردند که هرکس هم در خانه بود از آن‌جا رفت. بعد از چند دقیقه که امیرالمومنین معطل کردند و صدایشان را بلند کردند که اگر کسی هم هست متوجه شود، وارد شدند و طبیعتاً هرکس هم در خانه بود، رفته بود. بعد برگشتند و به پیامبر گفتند من کسی را ندیدم.

خلاصه این تغافل و این نادیده گرفتن یک سیره مستمره است. اصلاً شما از جنس اثبات حکم هم در مسائل روابط نامشروع که ببینید، تقریباً اثبات حکمش ناممکن است! این که چهار شاهد عادل، شاهد چنین اتفاقاتی باشند. این حکم بیشتر به نظر می‌رسد برای پیشگیری است. حکم سنگین اجرای حد هم بیشتر بنظر می‌رسد برای پیشگیری است.

یعنی برای این است که قبحش برایشان شدید شود و در غلبه بر هوس و کشش‌های شدید جنسی، بدانند چنین حکمی هم وجود دارد.

ولی خب واقعاً اثبات شدنش در این دوره و زمانه که همه چیز آشکار است و همه جا دوربین هست و گوشی در دست همه هست، اثباتش ناممکن است؛ چه رسد به اینکه چهار شاهد عادل بیایند و شهادت بدهند. اصلاً مگر کسی که عادل است می‌تواند آن‌جا بایستد و هیچ کاری نکند و نهی از منکر نکند؟ اساساً آن چیزی که درباره این مسائل گفته شده بیشتر به جنبه پیشگیری می‌پردازد و سنگین کردن هزینه روانی تا کسی مرتکب به چنین عملی نشود.

گناه قاتل اهوازی فقط به گردن خودش نیست/در اسلام چنین غیرتی وجود ندارد!

برخی این تصور را دارند که اگر خدای نکرده متوجه ارتباط غیر شرعی توسط همسرشان شدند و چنین واکنشی نشان ندهند بی‌غیرتی کرده‌اند. به خصوص زمانی که خدای ناکرده برخی از اطرافیان نیز از این موضوع با خبر شوند. به طور کلی یک فشار اجتماعی را تحمل می‌کنند که هرلحظه منتظر واکنش آن‌هاست و اگر واکنش ندهند انگار در آن جرم شریک هستتند. در این باره نظر شما چیست؟

من در مراجعینم در دفتر مشاوره، داشتم کسانی را که مبتلا به این اتفاق بودند. بزرگ‌ترین توصیه این است که اولاً خود آن شخص توبه کند، ثانیاً ما هم به بازگشت او به جامعه کمک کنیم. اصلاً غیر از این وظیفه‌ای ما نداریم. بله، اگر یک موقع ما قاضی بودیم و در مقام قضاوت با چهار شاهد عادل ثابت شد، آن موقع متناسب با شرایط باید حکم کنیم.

کسی که در این موقعیت قرار دارد باید با مشاوره، با استمداد از کسانی که تخصص این کار را دارند، باید زمینه برگشت همسرش به خانواده را فراهم کند و تلاش خودش را بکند. و البته معدود کسانی هم هستند که با وجود جلسات مشاوره متعدد، به لحاظ روانی دیگر امکان ادامه زندگی مشترکشان را ندارند. خب این‌جا چه بسا جای این باشد که خیلی محترمانه، خیلی مستور و بدون آبروریزی از هم جدا شوند. ولی ۹۰ درصد از موارد امکان بازگشت وجود دارد. من خودم مواردی را طرح مشاوره بودم که برگشتند و زندگیشان پس از مدتی درست شده است. ولی می‌خواهم بگویم اگر کسی دچار این مسئله شد، باید سراغ مشاوره برود. مخصوصاً خانم‌ها که خیلی احساسی و خیلی حساس با مسئله برخورد می‌کنند، باید حتماً از مشاور کمک بگیرند. با دادن زمان و صبوری و گاهی تقویت برخی مهارت‌ها و... حتماً درمانش وجود دارد. اما اگر هم درمان نشد، آن‌جا باز راه آبروریزی و راه هتک حرمت‌های عمومی و این مسائل باز نیست.

باید بگوییم کسانی که در مرز این اتفاق قرار می‌گیرند، درواقع به رفتارهای جنون‌آمیز نزدیک می‌شوند. مثل همین اتفاق بریدن سر خانم در اهواز یا خانه را با خانم آتش زدن! این‌ها اصلاً رفتارهای متعادلی نیست. مواردی که این‌گونه هستند، چه بسا بتوانند با مشاوره‌ها و این‌ها مسئله را درونی حل کنند و شاید چاره‌شان مهاجرت از آن منطقه و محیط باشد. هیچ اشکالی هم ندارد.

ولی رفتارهای جنون‌آمیز که ممکن است در اثر اوج عصبانیت‌ها و عصبیت‌های فردی، قومی، محیطی  و عمومی شکل بگیرند، کسانی که باعث به‌وجود آمدن چنین رفتارهای جنون‌آمیزی می‌شوند، در چنین جرم‌هایی عندالله شریک هستند. گاهی خود زن و شوهر در این مسائل کنار آمده‌اند ولی چون دیگران متوجه شده‌اند و با طعنه و نگاه‌های سنگینشان و برخوردهای تلخ و سردشان دست برنمی‌دارند، باعث می‌شوند که گاهی اوقات طرف تعادل خودش را از دست بدهد و دست به کار خشونت‌باری بزند. لذا کسانی که زمینه‌های روانی چنین اقداماتی را فراهم می‌کنند هم شریک جرم هستند. قرآن می‌فرماید ما هم کارها را می‌نویسیم و هم آثار کارها را. یعنی کسی که سوءظن به همسرش پیدا کرده، اگر چه چاقو دست او ست اما بازوان خیلی از آدم‌ها پشت این چاقو فعال بوده و این آدم را وادار کرده که این کار جنون‌آمیز را انجام دهد.

وظیفه حاکمیت را شما چه می‌دانید؟ الان خبر رسیده که خانواده مقتول رضایت داده‌اند. اگر رضایت داده باشند، فقط به حبس محکوم می‌شود!

اولاً مهم‌ترین کار حاکمیت پیشگیری از وقوع جرم است. در درجه اول و طبق قانون اساسی از وظایف قوه قضاییه پیشگیری از جرم است. البته این یک وظیفه بین دستگاهی به مدیریت قوه قضاییه است که از بخش‌های اقتصادی تا فرهنگی همه مسئول‌اند. اصلش فرهنگ‌سازی است و جامعه با فرهنگ‌سازی جلو می‌رود نه با قانون! منتها اگر در این‌طور موارد اتفاقی رخ داد، حاکمیت باید بر مبنای قانون عمل کند. مثلاً در همین مورد خاص، ممکن است بگوییم خلأ قانونی داریم ولی این در حوزه تخصصی قضایی است و به مسائل کیفری برمی‌گردد.

من معتقدم اگر قانون هم به‌طور کامل و صحیح اجرا شود، نمی‌تواند فرهنگ را درست کند. در همین مورد، قانون نانوشته‌ای بنام عصبانیت و عصبیت و غیرت داریم که زنان را اینقدر بی‌رحمانه و نامعقول می‌کشند. چه قوانین رسمی و چه قبیله‌ای این‌ها اصلاً زورشان به تغییر و پیشگیری نمی‌رسد. ما به فرهنگ نیاز داریم.

گناه قاتل اهوازی فقط به گردن خودش نیست/در اسلام چنین غیرتی وجود ندارد!

عده‌ای معتقدند خلاء قانونی بسیار است و شاید اضافه شدن جریمه و تنبیه جلوی این جرم را بگیرد. همان‌طور که جریمه راهنمایی و رانندگی هرساله اضافه می‌شود.

ولی جرائم راهنمایی و رانندگی کم نمی‌شود. مگر اینکه با انیمیشن و در تلویزیون و رسانه، فرهنگ‌سازی شود. من نقش فرهنگ را خیلی پررنگ‌تر می‌دانم. البته که قانون حتماً لازم است و باید سفت و سخت اجرا شود. جایی قصاص لازم است، جایی جریمه مالی. اما این‌ها کافی نیست. این یک حلقه از یک زنجیره است. این زنجیره اگر فعال نباشد، اجرای صرفاً قانون افاقه نمی‌کند. قانون اجرا می‌شود ولی جرم هم بیشتر است. اصل ماجرا فرهنگ‌سازی است. فرهنگ اکسیژن است، جو زندگی است. اگر فرهنگ درست شود، قانون هم سر جای خودش قرار خواهد گرفت. وقتی نگاه به قضیه ازدواج اشتباه شد و جو ضد ازدواج راه افتاد، این اتفاق‌ها هم در این بستر می‌افتدو این‌ها پیامدهای جنسی شدن جامعه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 49
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    34 21
    سبوعیت و وحشی گری داعشی با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      25 11
      حرص الکی نخور. کسی توجیه نکرد
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      11 7
      اون قاتل داعشی بیشرف اگر راست میگفت میخواست غیرت نشون بده باید پا میشد میرفت ترکیه اول از همه خون اون مردک سوریه ای کثافت رو میریخت که با زنش بوده
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 9
      هرزگی و بی شرفی و خیانت و بدتر از ان وقاحت و انتشار عکس با مردک هوسران دیگر و تحقیر همسر قانونی و بی ابرو کردن بچه صغیر چطور قابل توجیه است
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 11
      برای خوش آیند غربی ها و غربگرایان زدن این حرفها صحیح نیست این جماعت کسانی هستند که وقتی شخصی در مقام شهردار تهران زنش رو سوراخ سوراخ کرد ککشون نگزید و به زن تهمت پرستو بودن زدند ، تو خودت رو یه لحظه جای این مرد بزار ،زنت فرار کنه بره خارج و بعد عکس هاش با یه مرد نامحرم بفرسته برات و بعدم حامله برگرده واقعا باید با یه خنده به زندگی مشترک ادامه میداد ، حاجی اگر غیرت و دین از این مردم بگیرید ،ایران هم میشه انگلیسی که بیشتر از یک چهارم تولد ها حاصل رابطه حرام است .
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      13 13
      جهت اطلاع شما که کلمه داعش یاد گرفتید در این جور چیزها زن که خیانت می کند حکم مرگ او قطعی هست و با دستکاری در دین هم نمی توانید برای خودتان ابرو بخرید
    • صادق IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 7
      ابتذال در فیلم نامه های سینما مملکت اسلامی هم توجیه نداره .
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 4
      البته حاج اقایی که رنگ محاسن و عبا و ردا و نعلین و عینک را ست میکنه و شیر شکلاتی میپوشه نگاهش درباره خیانت و زنا وفحشا و غیرت مرد خیلی منعطف و ملیح میشه!!!!!! بابا چرا کسی نمیفهمه جنس مرد وقتی غیرتش لگد مال میشه مغزش از کار میفته و این طبیعت و سرشت اوست و در قانون و احکام حقوقی هم لحاظ شده !!!
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    22 20
    مرحوم حضرت امام (ره) در تحریرالوسیله فتوا دادند که اگر خانم خطایی کرد و عذرخواهی کرد، بر مرد واجب شرعی است که بپذیرد و نادیده بگیرد. اینجا خطا به معنی وسیع کلمه، یعنی هر خطایی است. اساساً فضای زندگی را قرآن براساس مودت و رحمت تعریف می‌کند
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      16 9
      عزیزم در هر فرهنگی بگردی معنی خطا و خیانت خیلی فرق داره ، خود قرآن برای خیانت مجازات تعیین کرده ، بعد تو همینطور رو باد هوا میگی هر خطایی !!!
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      19 8
      کلا معنای فقه را جا به جا کردید! خطای چه؟ زنای محصنه؟ آنهم کدام عذرخواهی؟
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 4
      شریعت چیزهای دیگر هم دارد!!!
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 1
      دختر رو به زور به پسر عمویی که نمیخواسته دادن، اصلا چنین ازدواجی در اسلام باطله
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 2
      مجری حد زنای محصنه ( اگر اثبات بشه ، و به مجرد دو تا عکس قطعا اثبات نمیشه ) فقط حاکم شرع است نه شوهر یا پدر یا برادر ، اگر کس دیگری اینکار رو بکنه ولی دم میتونه اون رو قصاص کنه
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    17 12
    پیامبر(ص) نشسته بودند و کسی آمد خبر داد که در فلان خانه، فلان زن و مرد نامحرم حضور دارند و اشاره کرد که ممکن است مشغول گناه باشند. پیامبر، امیرالمومنین (ع) را فرستادند تا بررسی کنند. نقل است که امیرالمومنین نزدیک آن خانه که شدند، صدا بلند کردند و چشمشان را بستند و دست به دیوار می‌کشیدند و می‌گفتند کسی در این خانه هست؟ و به قدری معطل کردند که هرکس هم در خانه بود از آن‌جا رفت. بعد از چند دقیقه که امیرالمومنین معطل کردند و صدایشان را بلند کردند که اگر کسی هم هست متوجه شود، وارد شدند و طبیعتاً هرکس هم در خانه بود، رفته بود. بعد برگشتند و به پیامبر گفتند من کسی را ندیدم.
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      18 4
      البته آن زن و مرد فیلمها و عکسهایش را برای شوهر آن زن ارسال نکردند و خودشان عملشان را جار نزدند!
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      18 6
      اقا چرا خلط مبحث می کنین؟ چرا مثل بید می لرزید از رسانه های دشمن؟ روایت مربوط به زمان پیامبر، در خفا مرتکب گناه می شد ولی این خانم برای کل شهر عکسهای هرزگی اش را ارسال کرده بود. و این یعنی عادی سازی زنا
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    48 35
    شما زنت رو آزاد بزار هر غلطی که خواست بکنه. حقیقتا در این آخراالزمان از اسلام فقط اسمش مونده
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      15 6
      نه. آزاد گذاشتن کافی نیست. تازه در این موارد باید بروی چند میلیارد هم کف دستش بگذاری تا طلاقش دهی!
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      13 7
      دقیقا دین آخر الزمانی
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    38 25
    به خاطر خوش امد غربی ها ماله نکشید زن خطا کرده غیر قابل بخشش است یکی دیگه ان زندگی زندگی نیست یکی اینکه دیگران تکرار نکنند خیانت چه زن و چه مرد قابل بخشش نیست مردان را نجیب نتوانستیم بکنیم به اسم برابری داریم زن ها مان را نا نجیب می کنیم جامعه را به کدام سمت می برید حالا ان مرد باید عاقلانه تر عمل می کرد و اینجوری وحشی بازی درنمی اورد ولی اینکه نادیده می گرفت و می بخشید دیگه از او حرفهاست
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      11 7
      طرف 17 سالش بوده هر خطایی بکنه طلاق رو برا چی گذاشتن کشتن راه درستی نیست
    • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      10 10
      خب زن مشکل داشت طلاق میداد دیگه کشتن چه کاری هست
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 1
      لابد نداشته مهریه چند میلیاردی به عنوان جایزه بدهد.
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 3
      چقدر صحبت تون به دلم نشست .واقعا درسته منم هم زنم هم مادر و واقعا نمیتونم این خانم غزل و درک کنم .و البته تو جایگاه یه آدم نمیتونم شوهرشو درک کنم.خوب عصبانی بودی یه ضربه دو تا نه سه تا اخه سر ببری ؟؟؟
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    31 6
    بهیچ وجه گناه قتل قابل نوجیه نیست اما چرا زنی بدون موافقت شوهر میتواند خارج از کشور برودزنی که هنوز طلاق نگرفته عکسش را با مرد غریبه داخل فضای مجازی میگذارد آیا قانون سربع به این مرد اجازه طلاق می دهد یا هنوز بدهکار زن میشود وباید به او پول پرداخت کند
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    27 6
    قاتل باید مجازت شود ولی زنی که بی حیایی قابل توجه نشان میدهد شوهر باید به راحتی بتواند او را طلاق دهد
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 5
      در طلاق همیشه حق با زن است و تازه باید شوهر این زن چند میلیارد هم به عنوان مهریه به این زن هر جایی جایزه می داد.
  • حسین IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    21 8
    سر بریدن قصاوت میخاد ربطی به غیرت نداره خیلی غیرت داره خودشو بکشه .یا اینکه به خاطر حرف مردمه ک کلا مشکل از خودته پس
    • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 2
      حسین جان (میخواد )درسته که از (می خواهد ) میاد و البته (که )درسته نه (ک). سپاسگزار.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    13 13
    شما قانون را نادیده نگیرید حتما دختر جرم کرده اما آیا پسر پاسپورت برایش نگرفته آیا هرکسی می‌تواند راسا به نام غیرت وامثالهم خود راسا حکم بنویسد وخود اجرا کند وجامعه را نشر تصاویر ملتهب کند مگر زنای محسنه بالاتری حکم یعنی سنگسار را ندارد اثبات زنا امروز با آزمایش دی آن ای راحت است پس یکطرف جرم کرده وباید حکم بگیرد اما قاتل حکمش قصاص است بعلاوه تشویش اذهان عمومی
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 9
      فک کنم یه دختر فقط با اجازه پدر میتونه از مملکت خارج بشه
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 5
      همین در مملکت مدعی اسلامی با دور زدن قوانین الهی زن می تواند خارج شود آن هم برای چی؟ یا برای تفریح یا کار که هر دو هیچ گونه ضرورتی ندارد که حکم شرع را بکشند
  • DE ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    12 9
    داعش هم همینه میگه
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    10 13
    بزرگترین علت حادثه قتل زن اهوازی ظعف ایمان وباور ديني است‌ اگر اين خانم عقيده وایمان محکمی داشت به‌ شوهرش خیانت نمیکرد و از آن طرف شوهرش اگر دین ودیانت درستی داشت دست‌ به‌ این قتل نمی زد واورا به‌ قانون می‌سپرد نه‌ این‌که خودش حکم صادر کنه واجرا نماید خلاصه مطلب که‌ بيشتر اين جرم وجنایت ها از بی ایمانی وضعف دین باوری سرچشمه می‌گیرد
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    12 24
    خودتون از اسلام و غیرت و تار موی زن و امر با معروف و... تو کله ما کردید... دیگه جای عقب نشینی ندارد غیرت تو فرهنگ ما ایرانی هاست حد تعادلش بد نیست ولی خودتون گاهی وقت ها دوزش را زیاد میکنید تقصیر مردم نیست.
  • وطن پرست DE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    11 16
    بازی خوردید. هر وقت که جریان رسانه ای به ضررشون می شه بدون موضع گیری با بزرگ کردن یک خبر دیگه از زیر بار موضع گیری فرار می کنن. دیدن خبر شهادت پلیس شیرازی داغه مجبورن امتیاز بدن٫ گشتن و یک دفعه یک موضوع تازه رو جیغ زدن. شما هم عقب افتادید. با این جور مطالب هم در حقیقت به یک زبون دیگه دارید غیرت دینی رو نفی می کنید. دقیقا با همین حرف ها امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شد.
  • محمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 5
    املا نویسی از آخر به اول !کاش قبل از این که این طور اتفاقات بیفته حاکمیت شامل مسجد،شورا،پلیس و... وارد می‌شدند و با ارعاب و ارشاد جلوی این اتفاق رو می گرفتن. حالا این قاتل اعدام بشه چی میشه؟اعدام نشه ،چی؟ سریال ستایش بخش اول خیلی آموزنده بود. اون جایی که پلیس میاد به دو تا خان بالا و پایین محله اتمام حجت میکنه درباره هر اتفاقی از بابت حضور پدر ستایش در روستا.
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    23 15
    حاجی داری برای خودت چه می گویی؟ چشم پوشی از گناه علنی هم مگر معنی دارد؟ آنهم زنای محصنه همراه سقط جنین و بعد هم پخش کردن عکسهایش برای تحقیر شوهر. اگر به جای این حرفها حکم اسلام برای سنگسار را اجرا می کردید و آن شوهر می دانست که با شکایت احقاق حق می کند، کار به اینجا نمی کشید.
  • شهاب سنگ IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 5
    لایک داری مشرق دمت گرم
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    8 10
    100 درصد بر گردن نظام است بدون تردید
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    14 18
    این قانون عقب افتاده ما مایه ننگ است
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    9 6
    حرفهای این شیخ بی حساب احساسی است و در هم. چیزایی میگه که سند ندارد .
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 10
    چرت وپرت نگو
  • سلیمان موذنی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    10 21
    سلام آقای سرلک.بله این کار بداست. ولی عامل آن تربیت نادرست پدر ومادر دختر است که شوهر را به جنون آنی می‌کشد.اگر حقوق زنان را درست و براساس اسلام واقعی تبین میکردیم.الان زنان جامعه اینقدر پوررو نبودند که جلو مرد خانواده بایستند و آن را له کنند و مرد مجبور بشود جبران کند. این زن آینه عبرت باشد برای خیلی از زنان جامعه که شوهر و مرد را حقیر می‌دانند و حقش را ضایع می‌کنند. شما عالمان دین مسئول این افتضاح هستید
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 5
      وقتی امثال اینها خواستند با تقلید از غرب زنها مانند مردان کنند و افراطی وار آنها را در جامعه مردان نامحرم آوردن باید فاتحه را می خواندین
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    7 2
    در مورد اون قاتل چند تا نظریه دارم،ولی در مورد این فعال فرهنگی مدرس حوزه و دانشگاه نظری ندارم.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    16 14
    اینقدر از مواضع اسلامی عقب نشینی کردید که بی حیایی و اباحه گری به حد اعلا رسید. حتی حاضر نیستید حکم زن شوهر دار که زنا کرده اجرا کنید چرا که از یه مشت بی دین می ترسید. سر تا پای مملکتو ربا و فساد گرفته جرات اجرای حکم خدا رو ندارید. با این وضع برای دشمنان خدا خط و نشون می کشی؟
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    14 12
    انحراف در غیرت این جوری می شه، وقتی یک دختر به آسانی به ترکیه می ره، وقتی به آسانی به شوهر خود خیانت می کنه، وقتی شوهرش اجازه هر فعالیتی را بهش می ده بدون تحقیق، وقتی به آسانی در فضای مجازی هر کاری می کنند. عاقبت این خواهد شد. اگر غیرت دینی و اسلامی بود هیچ وقت کار به قتل و کشتن نمی کشید. زیرا غیر و عفت دینی اجازه خیانت نمی ده، فکرش به دنبال زندگی سالم بر اساس تعالیم اسلامی است. دختری که بچه داره و شوهر داره بدونه هیچ گونه طلاقی، یعنی اصلا کوچکترین آشنایی با احکام شرع نداشته و نداره. این اتفاقات بر عکس ناشی از بی دینی و بی بندو باری است نه دینداری و از روی ایمان.
    • کوزت IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      11 13
      تو معنی افسردگی بعد از زایمان رو میدونی یعنی بچه ات، شوهرت همه رو مخت هستن اگه این خانواده یه کم اگاهی داشت کار به اینجا نمیکشید. مگه جاریش نگفته اصلا کاری به بچه اش نداشت خب این نشونه افسردگی بعد از زایمان است.قصاص قبل از جنایت نکن اون دختر افسردگی داشته.
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      8 4
      درمان افسردگی بعد از زایمان هم پیدا شد خیانت به همسر!!
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 2
      خودش زذه بچه اش را سقط کرده تا برود پیش عشقش!. افسردگی بعد از زایمان کجا بود؟
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 2
      ۲۳:۴۲ - نابغه افسردگی پس از زایمان حداکثر چندماه بعد از زایمان است نه چند سال دوما هر عدم مراقبت از کودک افسردگی نیست ثالثا ادم افسرده نای هیچ کاری رو نداره حتی به نظافتش هم اهمیت نمیده چه برسه پاشه بره یه کشور دیگه
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 3
      کاری به کار بچه نداشتن یک احتمال افسردگی است که با شواهد دیگر (رفتن به ترکیه) همخوان نیست کاری به کار بچه نداشتن بخاطر اعتیاد به فضای مجازی است که الانم زیاد شده
    • یه مامان با حال IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 2
      افسردگی نشانه های مختلفی داره تو انسانهای مختلف متفاوت هست زنی رو میشناسم که یکسال بعد از زایمان دست به خودکشی زد و فوت شد وقتی فوت کرد پزشک قانونی چندتا سوال ازشون پرسیدبعد فهمیدن که افسردگی بعد از زایمان داشته .این خانم حالش خوب نبوده اگه به موقع تشخیص داده میشد الآن اینجوری نمیشد میگید اعتیاد به فضای مجازی اینم یه جور افسردگی است کاش قبل از حکم دادن یه کم اطلاعات علمی رو به بریم بالاتر. میگید عاشق اون مرد شد رفت دنبال عشقش وقتی آدم افسرده از یه کس یا چیزی خسته میشه ولش میکنه هرچقدر هم زمانی واسش زحمت کشیده باشه. خودم به چشمم دیدم آدمی رو که افسرده بوده همش دور چیزهای الکی مثل مد یا آرایش یا فضای مجازی یا آدم های بیخود رفته ولی وقتی درمان شد رفتارش مثل یه آدم متعادل شد. کلا زیاده روی درهرکاری نشونه افسردگی واحساس پوچی است ،به عنوان یک مادر که کلی تجربه زندگی داره و آدمهای مختلفی دور وبرش با فرهنگ های متفاوت هست میگم اتفاقآ من خوزستانی هستم وخوب میدونم دور و برم چه خبره.
  • حمید IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    15 7
    البته این که رسانه ها دارن میگن یارو خیانت کرده با وجود اینکه شوهر داره با یه مرد سوری میره تو یه کشور دیگه میریزن رو هم از اون هم بچه دار میشه بعدش سقط میکنه حق مسلمش مرگ بوده بعدش خانواده مقتول هیچ شکایتی ندارن بعدش این حاج آقا کاسه داغ تر از اش شده فساد رو علنی کرده و راه رو برای بقیه داره باز میکنه 4 تا شاهد نمیخواد که وقتی خودش به گناهش اعتراف می کنه بچه نامشروع سقط میکنه عکس های ازدواج نامشروع رو پخش می کنه این حاج آقا فکر میکنه اسلام نمیخواد گناه کسی فاش بشه نه حاج آقا تو این مورد اسلام نمیخواد که گناه نزد مردم عادی بشه شکم بالا اومده نیازی به 4تا شاهد نداره حضرت مریم که نیست یارو نه فقط اون خانوم هر کسی که تلاش کنه تا ایشون را بی گناه نشون بده جرمش وجزاش همونه لطفآ از خودتون دین اسلام جدیدی که توش زنا آزاده در نیارید
    • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 1
      حمید جون بچه سقط شده مال شوهرش بوده نه یارو که توی ترکیه رفته پیشش.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 10
    این زن اهوازی شوهر داشته ،حامله بوده و سقط جنین کرده (قبلاً ازطریق اینستاگرام با فردی درترکیه ارتباط برقرار کرده )و علی رغم داشتن فرزند و شوهر ، از کشور خارج ودرترکیه با فردعربی ازدواج کرده است. با گذشت مدتی بازگشته است و...
  • M.M IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    9 5
    خدایا فقط باید گفت پناه به تو،خدای بزرگ... از شر شیطان رانده شده...
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 0
    قضاوت سخت الکی قضاوت نکنید
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 3
    مقصر بازیگران زن ایران تیپ میزند فیلم مزخرف ساخت میشه اهنگ همشه درباره عشق عاشق دوست دختر پسر حرف میزنه
  • SE ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 5
    شما میتونی آسمون ریسمون ببافی ولی مقصر قانونی هست که اجازه میده دختر ۱۲ ۱۳ ساله که قطعا به بلوغ عقلی نرسیده ازدواج کنه ! در ۱۵ سالگی صاحب فرزند بشه ! قانون اگر محکم باشه ! پدر و شوهر جرات فرزندکشی و همسر کشی به خودشون نمیدند به این راحتی.
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 6
      شاید صدبار این دروغها را تکرار کردی و کامنت را درج کردند. اما آیا اگر سن دختره بالاتر بود دیگر این اتفاقات رخ نمی داد؟ آیا برای دخترانی که در خیابانها دوست می شوند و ازدواج می کنند این اتفاقات رخ نمی دهد؟ آیا تمام زنانی که در گذشته و حال در نوجوانی ازدواج کردند کارشان به اینجا می کشد؟ آیا جز این است که شما می خواهید نقش فضای مجازی در دریده شدن زنان را انکار کنید؟
  • US ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 3
    خب طلاقش میدادی
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 3
      لابد باید چند میلیارد هم به عنوان جایزه خیانت به زنه می داد تا طلاقش دهد.
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 1
      مهریه عرب ها بین خودشون پایینه فوقش یکی دومیلیون تومنه. کلا دخترهاشونو به زور معمولا به پسر عموهاشون میدن و دختر از بدو تولد مال اونه . احتمال داره حتی مادر دختره به مرگ نهدید شده باشه.خودتون رو با اینها مقایسه نکنید.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    8 6
    مخالفم با شما ، کم مونده بی غیرتی دینی تبلیغ کنید
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 2
    وقتی یک بچه رو شوهر میدن همین میشه یعنی ۱۳سالگی ازدواج کنه ۱۴سالگی زایمان کنه صاحب بچه بشه درحالیکه خودش هنوزبچه است اول کودک همسری صورت گرفته بعد شوهرش نمیخواست چرانباید طلاقش میدادن بعدبهش امان دادن چرا زدن زیرش بعد سرش ببره اوج قصاوت یک ادمه پدرش بیشتر مقصره ازدواج درسن پایین توی طلاقش وتوی امانی که بهش دادوتوی موافقتی که با قاتل کرده
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 0
    مگه این وقت شوهرش بود مگه ازاول راضی به ازدواج بوده بعد هیچ فرقی نمیکنه ادم جنایتکار اینطور ادم میکشه
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    8 3
    بی بندوباری زیادشده چون اسلام ودین راکنارگذاشتنداگرخانواده برپایه دین بناشود وتربیت اسلامی باشد زن خودش راحفظ کنداین مشکلات درکشوربوجودنمی ایدمتاسفانه مردم بی ظرفیت مخصوصازنان روبه غربگرایی وزندگی بی بندوباری اوردند
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 5
    دیگه باید گفت هرجا صحبتی از جنایت هست حتما پای اینستا در میان است.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    11 5
    دست و پای دختر 17 ساله بیچاره رو گرفتن و عین گوسفند سربریدن پناه برخدا پناه برخدا پناه برخدا لعنت خدا به این کثافتها. باید دقیقا خودش هم همینجوری قصاص بشه حرومزاده. هرکی این چنین درنده خویی رو تایید میکنه قطها خودش هم روانی هست
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 6
    باز هم فضای مجازی، خیانت و مکافاتی واقعی را رقم زد. اگر شبکه اطلاعات ملی با قوانین ملی داشتیم این اخبار تلخ هم رقم نمی خورد
    • IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      2 1
      عزیزم در هر فرهنگی بگردی معنی خطا و خیانت خیلی فرق داره ، خود قرآن برای خیانت مجازات تعیین کرده ، بعد تو همینطور رو باد هوا میگی هر خطایی !!!
  • ارشام IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 3
    عوضی بس این چیه ؟؟ گردن چند تا داعشی که بچه مردمو سلاخی میکننو بزنن آیا کسی جرات میکنه سر انسان رو ببره و بگردونه و بخنده ؟
  • فرزاد IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 2
    حکم ازدواج زورکی واز سر باورهای خرافهگونه عشیره ای که حریت انسان را در برابر جهان و خدا زیر سوال میبرد چیست حاجی؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 2
      خیلی زنه نارای بود می رفت دادگاه تقاضای طلاق می کرد تا ببینند مشکل چیست. اگر اینقدر از شوهر متنفر بود می گفت مهرم حلال جونم آزاد.
  • ایرانی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 3
    قضاوت سخته هرکسی خودشو جای اون مرد تصور کند ببیند چقدر سخته
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 6
    خب پس چرا این نوع قتل‌ها و وحشی‌گری ها در بین قبایل و جوامع مسلمان بیشتر دیده میشه ؟؟؟؟؟؟
  • جواد IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 3
    سلام مشکل اصلی به نظر بنده این بوده که این خانم 12 سالگی ازدواج کرده خدا میدونه که احتمال زیاد اصلا به این ازدواج راضی هم نبوده
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 2
    باید فرهنگ سازی بشه بعضی شهرها تعصبات بیخودی دارن باید این تعصبات به جایی برسه که اگر دو نفر هم دیگه ارو نخواستن از هم جدا بشن نه اینکه بکشن همو
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 12
    ادم کامنت هارو میخونه سردرد میشه از این حجم نادونی و حماقت و زورگویی شماها... اولا ک اشتباه از فرهنگ غلط شهرستان هست ک تو سن پایین دختر شوهر میدن اخه بچه 12 ساله چ به شوهر اون وقت بازی با عروسکاشه...این خانوم هیچ تقصیری نداشته...ب زور فرستادنش خونه شوهر تا به خودش اومده یه بچه انداختن تو دامنش تازه شده 17 سالش و اوج دوران خطا و اشتباه و احساسات و حماقت های یک دختر و پسر همین سن و ساله... ادم ها بعد از 25 سالگی تازه میتونن تصمیم عقلانی و منطقی در رابطه به ازدواج بگیرن... به این خانم فشار اومده زندگی با این مرد رو دوست نداشته و فرار کرده حالا چه تنها چه با کسی دیگه... اون مرد اگر شعور داشت فقط بی صدا میرفت و طلاق میداد و تمام... مشکل جامعه ایران نبود شعور و فرهنگ و پیشرفت هست... زن ناموس کسی نیست... زن وسیله نیست...زن غیرت نیست... تو هیچ کشوری کلماتی مثل ناموس و غیرت معنا نداره... زن و مرد برابر و انسان هستند که باید خودشون برای زندگی و ایندشون تصمیم بگیرن... تو کشورهای دیگه فرزند چه پسر و چه دختر 16 تا 18 سالگی بایدددد خونه رو ترک کنن و برن و مستقل زندگی کنن... بعد تو این خراب شده زن باید از شوهر اجازه بگیره ک بره و بیاد و بپوشه و ... و... شما اقایون یکم به خودتون بیاین...به روز زندگی کنید...غیرت و ناموس و این چیزهارو حذف کنید...زن و مرد حق زندگی دارن اگر راه راست رفتند ک چه خوب و اگر راه کج رفتن شما زندگیتون رو جدا کنید و تمام... اسیب زدن،اذیت و ازار،زندانی کردن،زوری شوهر دادن،دعوا کتک و ... هیچ کدوم راه حل نیست...زندگی رو مثل بقیه ادم های دنیا زندگی کنیم... دومین مورد اشتباه در کشور اینه ک قانون رو با قران قاطی کردن...قانون یک کشور باید در مواقع وقوع جرم بسیار سخت گیرانه باشه و در مواقعی ک پدر قتل یا تجاوز کنه حتما قصاص شه...یک نفر به صرف پدر بودن نباید حق یک فرزند رو پایمال کنه...دوم در این مورد حق قصاص با قانون باشه نه پدر که خودش هم 100 درصد عقاید مشابه برادرزادش داره و رضایت داده... قانون و مجازات های ایران خیلی ب درد نخور هستن
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 4
      کاملا درست ومنطقی وعقلانی وانسانی
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 4
    "مرحوم حضرت امام (ره) در تحریرالوسیله فتوا دادند که اگر خانم خطایی کرد و عذرخواهی کرد، بر مرد واجب شرعی است که بپذیرد و نادیده بگیرد." تا اینجا فتوای حضرت امام است. اما تحلیل جناب سرلک: "اینجا خطا به معنی وسیع کلمه، یعنی هر خطایی است." چقدر شبیه توجیهات فاضل میبدی است. آخر زنای محصنه چه میشود؟ گذرنامه گرفتن زوجه چه میشود؟ ظاهرا، سرلک زده به سیم آخر. نکند که طرفدار موارد سفید هم هستید!
  • نکیسا DE ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    11 2
    چنین جنایت هولناکی را به غیرت ربط ندهید
  • MD ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 3
    سلام مدیر محترم امکانش هست که یک مقاله و آمار از تعداد مردانی که به دست زنان خیانتکارشان بیگناه کشته می‌شوند از آگاهی استعلام کنید و در سایت درج بفرمایید. البته این مطلب را خیلی خزنده و آرام کار کنید چون به شدت باعث تحریک زنان و همچنین به اصطلاح مدافعان حقوق زنان میشود. به نظر تعداد مردانی که مورد خیانت یا آزار و مرگ قرار میگیرند بالاست ولی زیاد منعکس نمیشود.
    • تک تیرانداز DE ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 2
      دل خوشی داری. اینو یک ساله مطالبه کردم ولی هرچقدر تو مقاله در این مورد دیدی منم دیدم. فمینیست به زیر چادر هم نفوذ کرده. نمونه اش خانوم مولاوردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس