کاوه مدنی

دعوت سازمان های اطلاعاتی غربی برای دعوت از کاوه مدنی برای شرکت در یک همایش ضد ایرانی به قیمت لو رفتن او تمام شد!

سرویس سیاست مشرق - وب‌سایت سازمان صهیونیستی اتحادیه ملی برای دموکراسی (NUFDI) اعلام کرد که نشستی را با حضور چهره‌های ضد ایرانی برگزار می‌کند. در این نشست علاوه بر حضور ضدانقلاب دو عضو سابقه کابینه ترامپ نیز سخنرانی خواهند کرد. الیوت آبرامز نماینده سابق آمریکا در امور ایران و نیز برایان هوک ازجمله حاضران در این همایش خواهند بود. اگرچه برگزاری نشست‌های ضد ایرانی با حضور گروه‌های تجزیه‌طلب و برانداز با هزینه مراکز امنیتی غربی اتفاقی غیرعادی طبیعی تلقی نمی‌شود؛ اما حضور یک چهره ویژه در این نشست باعث واکنش شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. در پوستر مربوط به این همایش از «کاوه مدنی» به‌عنوان یکی از سخنرانان این همایش نام‌برده شده است، کاوه مدنی پیش از متواری شدن از ایران معاون یکی از بخش‌های استراتژیک سازمان محیط‌زیست در دولت روحانی بوده است.

مدنی در آخرین روزهای حضور خود در ایران توسط یکی از نهادهای امنیتی و انقلابی بازداشت شد. دادستان وقت تهران در آن روزها علت بازداشت معاون عیسی کلانتری همراه با ۶ نفر دیگر از فعالان محیط زیستی را تشکیل یک شبکه جاسوسی گسترده عنوان کرده و گفت: «متهمان پرونده با هدایت افسران اطلاعاتی سیا و موساد مأموریت‌های سه‌گانه‌ای را شامل موضوعات زیست‌محیطی، نفوذ در جامعه علمی ایران و جمع‌آوری اطلاعات از اماکن حساس و حیاتی کشور ازجمله پایگاه‌های موشکی کشور، دنبال می‌کرده‌اند و برخی متهمان به انجام سفرهای متعدد به سرزمین‌های اشغالی ازجمله به‌منظور شرکت در کنفرانس منارید که با حضور افسر اطلاعاتی موساد در رژیم صهیونیستی برگزارشده، اقرار و اذعان کرده‌اند». طبق توضیح مقام قضایی وقت، اعضای این شبکه در برخی از مناطق استراتژیک کشور تعدادی دوربین در ظاهر برای رصد امور زیست‌محیطی نصب‌کرده بودند که درواقع پوششی برای رصد فعالیت‌های موشکی کشور بوده و تصاویر و اطلاعات ثبت‌شده را برای بیگانگان ارسال می‌کرده‌اند.

البته در اواخر فروردین‌ماه سال ۹۷ انتشار یک خبر درباره جاسوسان محیط زیستی باعث تعجب بسیاری از رسانه شد. خبرگزاری وابسته به دولت اعلام کرد که معاون سابق بین‌الملل، نوآوری و مشارکت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور را ترک کرده است. درحالی‌که هنوز روند تحقیقات قضائی درباره پرونده جاسوسی (موسوم به پرونده محیط زیستی ها) کامل نشده بود. کاوه مدنی توانسته بود به‌سادگی از کشور خارج‌شده و از مجازات رهایی یابد! خروج مدنی از کشور، یک اتفاق ساده نبود. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سخنگوی وقت دستگاه قضا، در نشست خبری خود گفت که کاوه مدنی به‌صورت قانونی از کشور خارج‌شده و تقاضای رفع ممنوع‌الخروجی وی توسط معاونت ذی‌ربطی در وزارت اطلاعات صورت گرفته است!

حالا پس از سه سال از آن ماجرا و فرار جاسوس محیط زیستی از کشور، حضور مدنی در نشست صهیونیست‌ها در آمریکا ارتباطات او با محافل جاسوسی را علنی کرده و مهر تایید بر آن زده است. این اتفاق باعث شد تا کاوه مدنی متوجه شود که گاف سازمان‌های اطلاعاتی غربی برای دعوت از او برای شرکت در یک همایش به قیمت لو رفتن او تمام شود!

یکی از فعالان فضای مجازی در شرح این داستان نوشته است که کاوه مدنی که مدت ها با مظلوم نمایی سعی می کرد خود را نخبه علمی جا زده و فراری شدنش از ایران را به رقابت های سیاسی در داخل ربط دهد، سوخت! مدنی پس از عیان شدن این ماجرا  در اظهار نظری که البته عصبانیت از تک تک واژگان آن پیداست، نوشته است که در این همایش شرکت نخواهد کرد.

تقلای «کاوه مدنی» برای باقی‌ماندن در شبکه جاسوسان/ گاف آمریکایی‌ها جاسوس محیط زیستی را سوزاند! + عکس

البته برخی از آگاهان سیاسی اعتقاد دارند که افتادن پرده ها از ماجرای مدنی توسط سازمان های اطلاعاتی در غرب گاف نبوده و مدنی برای آمریکایی ها دیگر مهره سوخته و بدون مصرف محسوب می شود. آن‌ها با این اقدام او را چون دستمال یک بار مصرف از شبکه جاسوسی بیرون انداخته‌اند.

پس از متواری شدن مدنی از ایران؛ محمود صادقی نماینده لیست امید(لیست خاتمی) در مجلس دهم در توئیتی با ردگم‌کنی و دادن عناوینی چون «نخبه علمی» به کاوه مدنی نوشته بود که «امروز از یک منبع موثق شنیدم کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع‌الخروج شده بود با رفع ممنوع‌الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!» اصلاح طلبان پس از رو شدن نقش مدنی در شبکه جاسوسان سبز(محیط زیستی) روزه سکوت گرفته اند!

تقلای «کاوه مدنی» برای باقی‌ماندن در شبکه جاسوسان/ گاف آمریکایی‌ها جاسوس محیط زیستی را سوزاند! + عکس

افرادی چون کاوه مدنی در سازمان محیط زیست و (میم -ف) در مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری از جمله افرادی بودند که در دولت روحانی کلیدواژه‌هایی چون بحران شدید آب و جنگ محیط زیست را وارد ادبیات سیاسی کردند، پس از ضربه سنگین اطلاعاتی سربازان گم نام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران به شبکه نفاق و نفوذی‌ها در ماجرای آشوب سازی در اصفهان مشخص شد که در پشت پرده شبکه محیط زیستی ها یک پروژه ضد امنیتی مشغول کار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امید IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    6 0
    تیم امید بنفش همگی خائن هستند و برای منفعشان هرکاری می کنند
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    اقا چرا کلانتری را عوض نمی کنید؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      3 0
      عامو! خوابی یا بیدار؟ کلانتری خیلی وقته عوض شده
  • DE ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 1
    عیسی کلانتری و بخصوص آقای روحانی باید جواب بدن . در بهترین حالت فریب خوردن و بی اطلاع بودن که همین نشان از بی لیاقتی کامل آنهاست .
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    5 1
    بهترین دوره جاسوسان در ایران پس از انقلاب اسلامی را میتوان بهشت جاسوسان در دوره حسن روحانی نامید در این دوره جاسوسانی که خود اعتراف صریح به جاسوسی کردند اما متاسفانه مورد حمایت مقامات اصلاحات قرار گرفتند جیسون رضائیان یکی از این موارد میباشد
  • SE ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    در واقع ماسون بودن خیلی ها را در دولت قبل آشکار کرد
  • ابوالفضل IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    قصه زیبایی بود مخصوصا در مورد کاوه مدنی الحق که تروریست برازندتونه مبارکتون باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس