کد خبر 1336619
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
ویژگی‌های منحصر به فرد «کووپارس» ایران/ واکسنی که امکان ناقل شدن را از بین می‌برد

نشریه معتر پزشکی «لانست» نیز در آخرین شماره خود، با انتشار مقاله ای از واکسن «رازی کوو پارس» ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به عنوان پیشروترین واکسن استنشاقی دنیا یاد کرد.

به گزارش مشرق، رضا بنی هاشمی، مدیر بیوتکنولوژی موسسه رازی، در جمع اصحاب رسانه در این خصوص، گفت: نشریه پزشکی «لانست» (LANCET) از معتبرترین و مشهورترین نشریات حوزه پزشکی، در آخرین شماره خود، در مقاله ای به روند کارآزمایی بالینی واکسن های استنشاقی کووید ۱۹ در دنیا به طور مفصل پرداخته است.

ببینید:

فیلم/ "رازی کوو پارس" پیشرفته‌ترین واکسن استنشاقی جهان

وی افزود: در این مقاله اشاره شده تا کنون ۱۲ واکسن داخل بینی (استنشاقی) برای مقابله با کووید ۱۹ ساخته شده و از واکسن موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با نام «رازی کوو پارس» به عنوان پیشروترین واکسن استنشاقی دنیا نام برده شده است.

مدیر تحقیق و توسعه R&Dموسسه رازی اضافه کرد: همچنین در جدولی، این واکسن را در طبقه بندی واکسن‌های بر پایه پروتئین و در مراحل نهایی کارآزمایی بالینی معرفی کرده است.

بنی هاشمی با اشاره به این که ایده ساخت واکسن استنشاقی برای ویروس کووید ۱۹ نخستین بار در موسسه رازی رقم خورد، اظهار کرد: این نوید خوبی است که پس از گذشت دو سال از طرح اولیه این موضوع، اکنون واکسن‌های استنشاقی (داخل بینی) در دنیا مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: واکسن کووپارس می‌تواند به عنوان بوستر دُز واکسن های تزریقی مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بینام IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    واقعا خیلی‌ها نمی‌دونن که لنست چه نشریه‌ی معتبریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس