کد خبر 1336354
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
حضور غیرنظامیان داوطلب اوکراینی در تمرینات جنگی

در پی افزایش تنش‌ها در اوکراین و تصویب قانون مقاومت ملی در این کشور، نیروهای ذخیره تمرینات نظامی برای آمادگی جهت حمله احتمالی روسیه را تمرین کردند.

به گزارش مشرق، در پی افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین، نیروهای ذخیره این کشور تحت عنوان «دفاع سرزمینی» در تمرینات جنگی هفتگی حاضر شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، سربازان ذخیره و پرسنل نظامی تحت فرماندهی دفاع سرزمینی تمرینات هفتگی نظامی خود را در حالی انجام دادند که بیش از صد شهروند غیرنظامی داوطلب جدید نیز با لباس غیرنظامی و تفنگ چوبی در میان آن‌ها حاضر شدند.

بر همین اساس لژیون اوکراین (نهاد برگزاری تمرین نظامی برای شهروندان) با همراهی گردان نظامی منطقه «دسنیانسکی»، مقر دفاعی کی‌یف و نیروهای طرح «مقاومت کامل»، این تمرینات را برگزار کردند.

بر اساس لایحه «قانون مقاومت ملی» که اول ژانویه سال جاری میلادی تصویب شده است، در زمان صلح باید ده هزار پرسنل رسمی و ۱۲۰ هزار غیرنظامی ذخیره ثبت نام شده و تمرینات نظامی ببینند تا در صورت وقوع جنگ احتمالی از آن‌ها استفاده شود.

تنش‌ها در اوکراین پس از آن افزایش یافته است که از اواخر سال گذشته میلادی مقامات و رسانه‌های غربی مدعی شدند، علت حضور شمار بالایی از نظامیان روس در نزدیکی مرزهای اوکراین، آماده شدن آن‌ها برای حمله نظامی به این کشور است. ادعایی که بارها از سوی مسکو رد شده است.

«اندری ریکان» یکی از مقامات مقر دفاعی کی‌یف درباره تمرینات نیروهای ذخیره به خبرگزاری آناتولی گفت، هدف این تمرینات «متحد کردن همگان» از جمله مردم منطقه، جامعه اوکراین و مدافعان منطقه برای هرگونه تحولات منفی در اوضاع است.

حضور غیرنظامیان داوطلب اوکراینی در تمرینات جنگی

این نظامی اوکراینی با اشاره به اینکه نیروهای ذخیره در این تمرینات، تخلیه منازل در شرایط اضطراری و محافظت از خانواده‌های خود را یاد می‌گیرند توضیح داد: «تمرینات ما تاکتیک‌های نظامی، استفاده از سلاح، کمک‌های اولیه، آماده کردن کیسه‌های کمک‌های اضطراری، مبارزه با سلاح سرد، بقا و تمام کارهای مفیدی که می‌توان در جنگ و فجایع تکنولوژیک رخ می‌دهد را شامل می‌شوند».

یک دختر بیست‌ویک ساله که برای اولین بار در این تمرینات حاضر شده گفت، هنگام وقایع سال ۲۰۱۴ هیچ کس آمادگی نداشت و با اینکه مبارزه نظامی را نمی‌توان در یک ماه یاد گرفت باید همواره برای انجام تعلیمات نظامی حین زندگی روزمره غیرنظامی آماده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس