حرکت مدافع استقلال در دنیا نادر بود

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داورانی مثل اکبریان خسته شده و در این شرایط می‌گویند مهرم حلال و جانم آزاد.

به گزارش مشرق، علی خسروی در گفت و گویی درباره تصمیمات بحث برانگیز داور دیدار استقلال و هوادار که سر و صدای زیادی ایجاد کرده است اظهار داشت: نمی‌خواهم نظر کارشناسی بدهم اما درباره اخراج سیاوش یزدانی باید بگویم آن صحنه از صحنه‌های نادر در فوتبال است که تاکنون اتفاق نیفتاده بود. شک نکنید فیلم آموزشی مربوط به این صحنه به فیفا ارسال خواهد شد. نظرات درباره چنین حرکتی متفاوت است. برخی می‌گویند باید به بازیکن خاطی کارت زرد و افرادی هم می‌گویند باید کارت قرمز بدهد. برخی اعتقاد دارند باید داور پنالتی بگیرد و افرادی معتقد هستند باید دراپ بال بیاندازد. با توجه به تعدد نظرات، نمی‌توان نظر قاطعی درباره‌اش داد.

وی در مورد خداحافظی محمدرضا اکبریان، جلیل شعرانی و سعید علی‌نژادیان از دنیای داوری در بازی سوپرجام بین پرسپولیس و فولاد، عنوان کرد: هر چند من مخالف خداحافظی اکبریان بودم زیرا داور بازی‌های سخت ما است و در ۱۰ سال گذشته بازی‌های مهمی را سوت زده است اما امیدواریم حالا که چنین تصمیمی گرفته، جایگزین مناسبی برایش داشته باشیم. اگر با من مشورت می‌کرد، با این تصمیم مخالفت می‌کردم. برخلاف اکبریان، شعرانی و علی‌نژادیان به سن بازنشستگی رسیده‌اند اما وی دو سال دیگر برای قضاوت فرصت داشت. تصمیم اکبریان هم برای خداحافظی در کمیته مطرح نشد و اگر این اتفاق می‌افتاد، قطعا مخالفت می‌کردم. این موضوع از طریق سخندان و افشاریان به ما اطلاع داده شد.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال اضافه کرد: اگر در داخل کمیته داوران هم باشم، اخراجی هستم(باخنده). برای بازی سوپرجام در سیرجان دعوت نشده‌ام اما اگر اما برنامه ای برای تجلیل از آنها در نظر گرفته شده است.

خسروی در مورد دلیل خداحافظی اکبریان، گفت:  اطلاع دقیقی ندارم و بهتر است خودش در این مورد حرف بزند اما احساس می‌کنم داوران به دلیل فرسایشی شدن مسابقات خسته شده‌اند. از طرفی تعداد قضاوت‌های‌شان کم شده و اکبریان در ۱۵ هفته فقط پنج بازی را سوت زد. به دلیل زیاد شدن تعداد داوران، انگیزه داوران قدیمی‌تر کمتر شده است. یادم است خود من یک سال از ۳۰ هفته در ۲۸ هفته سوت زدم. در این حالت انگیزه زیادی داشتم. ۴۵ داور برای لیگ برتر زیاد است. در این حالت داوری مثل اکبریان خسته شده و می‌گوید چه قدر تمرین کنم، رژیم بگیرم و از وقت خانواده‌ام بزنم. مهرم حلال و جانم آزاد. به همین دلیل از داوری خداحافظی می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس