کد خبر 1336103
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
مجلس نمایه

 عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح تشدید مجازات اراذل و اوباش در مجلس خبر داد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از تدوین طرح ۲فوریتی تشدید مجازات افراد شرور و کسانی که با قداره و اسلحه‌های سرد این‌چنینی علیه امنیت عمومی اقدام به حمل و استفاده از آن می‌کنند خبر داد.

بیشتر بخوانید:

طرح اصلاح قانون بکارگیری سلاح فوریتی می‌شود

وی افزود: طرح ۲فوریتی مذکور در سامانه مربوطه بارگذاری شده و در مرحله جمع‌آوری امضاست که پس از آن اعلام وصول می‌شود و در دستورکار کمیسیون و جلسه علنی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در توضیح بیشتر این طرح اظهار کرد: بر اساس این طرح اختیارات نیروهای محافظ امنیت در خصوص کسانی که با سلاح سرد یا گرم علیه نیروهای انتظامی یا نظامی و امنیتی و همچنین مردم اقدام کنند، افزایش می‌یابد.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: احتمالاً نمایندگان با فوریت این طرح موافقت خواهند کرد که پس از آن در کمیسیون امنیت ملی و یا قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس تأکید کرد: امیدوارم با تصویب طرح‌های این‌چنینی و اجرای درست آن دیگر شاهد مواردی از جمله اتفاقی که اخیراً برای نیروی فرماندهی انتظامی افتاد، نباشیم.

اخیراً مأموران انتظامی پاسگاه بیدزرد شهرستان شیراز حین اجرای مأموریت، با اراذل و اوباش، درگیر شدند که در این درگیری سروان علی اکبر رنجبر، بر اثر ضربه سلاح سرد (قمه) از ناحیه گردن به‌شدت مجروح شد و بر اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    خیلی طرح خوبیه
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    قانون که دست وپای پليس بسته وباعث جولان اشرا شده‌ بردارید ومجازات سنگین برای ارازل واوباش که امنیت مردم به‌ خطر می‌اندازند تعیین کنيد واقتدار را به‌ پليس برگردانيد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    بااراذل واوباش باید به شدت برخورد شود متاسفانه اکثر انها دردادگاه وشورای حل اختلاف تبرئه میشوند که خود موجب ناامنی وجری شدن انها میشود!
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    قانون فعلى را قبلى ها براى روز مبادا كه به خيابان خواهند امد اكاهانه نوشته اند باورش سخت است كه بگذارند اين قانون كليدى دچار تغييرات اساسى 
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    این طرح ها خوبه اما به هیچ وجه کارساز اساسی نیست...چون نیروی انتظامی به یک خانه تکانی اساسی نیاز داره...
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 1
      داداش داری اشتباه میزنی
  • DE ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 1
    قبل از اینکه منافقین و بهایی ها و غربگداها و وجاسوسان و وطنفروشان و لاتچریها و سه نیملیتریها....و اراذل و اوباش خیابانی به کمک اراذل واوباش سیا ۳۰ کل ایران را نا امن کنند و فتنه ۸۸ را باز اینبار به سرکردگی و حمایت رفرمیستهای وابسته تَکرار کنند ، مجلس بایستی حمل سلاح سرد را ممنوع گردانده و دست پلیس را برای شلیک مستقیم به ملاج اراذل و اوباش باز بگذارد .اسلحه گرم که دیگر قانون لازم ندارد.به محض دیدن پلیس باید شخص را ساقط کند.//
  • اس SE ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    اصل ریشه کن کردن علفهای هرز ، احیا ی حیات گلهای و درختان اصیل و پر بار شیعه خانه مولا علی (ع)، همان شکننده در خیبره . اللهم عجل لولیک .
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    مهمترین اقدام، تصویب قانون (( حد حریم پلیس )) می‌باشد. مثلاً قانون حریم نزدیک شدن به پلیس را ۲ یا ۳ متر تایین میکند، و بر این اساس اگر شخصی از این حد تجاوز کرده و به پلیس نزدیک شود ، پلیس مجاز به برخورد و شلیک به شخص می‌باشد «به قصد کشتن فرد»، حتی اگر شخص دست خالی و مسلح نباشد. اگر واقعاً حضرات دلشون برای امنیت مردم و حافظان امنیت می‌سوزه این یکی از مهمترین اصلاحاتی است که باید صورت گیرد، و خیلی زود و به عینه اثرات مثبت آنرا شاهد خواهیم بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس