سازمان ملل

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به انتشار خبر نادرست رسانه آمریکایی در زمینه حمله به اوکراین گفت، همه طرف‌های درگیر باید از اقدامات تشدید کننده تنش خودداری کنند.

به گزارش مشرق، یکی از سخنگویان سازمان ملل متحد شنبه شب به وقت تهران در واکنش به آخرین تحولات مرزی بین روسیه و اوکراین و انتشار خبر نادرست حمله به اوکراین گفت، همه طرف‌های درگیر باید از اظهارات تنش زا خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» «فرهان حق» از سخنگویان دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به گزارش جعلی منتشر شده توسط شبکه خبری «بلومبرگ» که مدعی شد روسیه به اوکراین حمله کرده است، گفت: «همه طرف‌های درگیر باید از اقدامات و لفاظی‌هایی که می‌تواند تنش‌های کنونی را تشدید کند، خودداری کنند.»

شبکه خبر بلومبرگ روز شنبه با انتشار خبری اشتباه مدعی شد روسیه به اوکراین حمله کرده است.

فرهان حق در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان ملل نگران چنین نمونه ای از اطلاعات نادرست است، گفت: «ما معتقدیم که همه طرف‌ها باید از هرگونه اقدام یا لفاظی که می‌تواند اوضاع را تشدید می‌کند، اجتناب کنند.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که گزارش گمراه‌ کننده بلومبرگ نشان دهنده تنش‌های بسیار شدید ناشی از موضع تهاجمی غرب در قبال روسیه است و نشان می‌دهد که این گونه گزارش‌های تحریک‌آمیز ممکن است به «عواقب جبران‌ناپذیری» منجر شود. وی گفت که اکنون هر جرقه‌ای فوق‌العاده خطرناک است»

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که خبر بلومبرگ نشان دهنده  تقویت یک ساز و کار جهانی است از طریق فشار سیاسی و اطلاعات نادرست علیه روسیه است.

پس از آنکه مقامات دولت اوکراین از جمله «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور، آلمانی‌ها و حتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند باور ندارند حمله قریب‌الوقوعی از سوی روسیه رخ دهد، آمریکایی‌ها ادعای جدید تدوین فیلم جعلی از سوی روس‌ها درباره درگیری در شرق اوکراین را مطرح کرده‌اند تا بلکه بتوانند مشروعیت فشار علیه مسکو را بازیابی کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، روز جمعه ادعای جدید غربی‌ها درباره تلاش مسکو برای تدوین اسناد جعلی برای به‌دست آوردن بهانه برای حمله به اوکراین را «بی‌معنی» توصیف کرد. آمریکا، دولت روسیه را متهم کرده که ویدئویی تبلیغاتی را با به تصویر کشیدن عوامل بحران، صحنه‌سازی انفجارهای جعلی و تجهیزات نظامی ناتو مانند هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه به عنوان بهانه‌ای برای حمله به اوکراین در روزهای آینده تهیه کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس