کد خبر 1370292
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
هیأت بلندپایه حماس به روسیه رفت

رسانه‌های فلسطینی سه‌شنبه شب از سفر یک هیأت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به مسکو خبر دادند.

به گزارش مشرق،  این هیأت که بامداد چهارشنبه وارد مسکو شده، برای انجام گفت و گوهایی مهم به روسیه سفر کرده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ریاست این هیأت را موسی ابومرزوق نایب رییس دفتر سیاسی حماس در خارج عهده دار است و فتحی حماد، حسام بدران و نماینده حماس در مسکو نیز وی را همراهی می‌کنند.

این منبع که خواست نامش محفوظ بماند، افزود که هیأت اعزامی حماس قرار است دیدارهایی با مقامات وزارت امور خارجه روسیه داشته باشد.

بحث و بررسی تحولات جاری در قدس و مسجد الاقصی، اوضاع در سرزمین‌های اشغالی و روابط دو جانبه حماس و روسیه از محورهای اصلی این گفتگوها خواهد بود.

سفر هیأت حماس به مسکو در سایه تنش روابط روسیه و رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ اوکراین روی می‌دهد.

در همین راستا،  ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی را متهم به حمایت از نئونازی ها در اوکراین کرده است.

سخنان زاخارووا ساعاتی پس از آن مطرح می شود که خبرگزاری‌ها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین موافقت کرده و مقامات این رژیم در مورد افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف در حال رایزنی و گفت وگو هستند.

اسرائیلی ها ادعا می کنند حدود ۱۰۰ تن کمک بشردوستانه به اوکراین ارسال و یک بیمارستان صحرایی در غرب این کشور برای مدت شش هفته راه اندازی کرده اند.

آخرین سفر هیأت حماس به مسکو به دسامبر گذشته (شهریور ۱۴۰۰) باز می گردد که مقامات این گروه فلسطینی با مقامات روس دیدار کرده بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس