مسکو تصمیم گیری حمله قریب الوقوع به اوکراین را رد کرد

مسکو گزارش‌های مربوط به تهاجم قریب الوقوع به اوکراین را کمپین اطلاعاتی نادرست علیه روسیه خواند و محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گزارش‌های روز جمعه درباره «تهاجم قریب‌الوقوع» روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرد و آن را «کمپین اطلاعات نادرست گسترده» علیه روسیه خواند.

بیشتر بخوانید:

بلینکن: ممکن است روسیه حتی در جریان بازی‌های المپیک به اوکراین حمله کند

او در پستی در کانال تلگرامی خود نوشت: «جوسازی کاخ سفید آشکارتر از همیشه است. آنگلوساکسون‌ها به جنگ نیاز دارند. به هر قیمتی که شده است. تحریکات، اطلاعات نادرست و تهدید روش‌های مورد علاقه برای حل مشکلات آن‌ها است.»

زاخارووا گفت که موضع مقامات غربی در شرایط یک کمپین گسترده اطلاعات نادرست علیه روسیه قابل توجه است.

این سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: «ما می‌توانیم درباره تبانی مقامات کشورهای غربی و رسانه‌ها به منظور تشدید تنش مصنوعی در اطراف اوکراین با انتشار گسترده و هماهنگ اطلاعات نادرست در جهت منافع ژئوپلیتیکی، به ویژه برای منحرف کردن توجه از اقدامات تهاجمی خود صحبت کنیم.»

در همین حال، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه به درخواست واشنگتن با همتای آمریکایی خود جو بایدن گفت‌وگو خواهد کرد.

وی گفت: «در واقع طرف آمریکایی درخواست گفت وگو با رئیس جمهور پوتین کرده است و فردا عصر به وقت مسکو قرار است گفتگوی بین دو رئیس جمهور انجام شود که قبل از این درخواست درخواست کتبی طرف آمریکایی صورت گرفته است.»

او گفت که علاوه بر این، پوتین با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، همانطور که آنها در نشستی در ۸ فوریه در مسکو توافق کردند، صحبت خواهد کرد.

وزارت خارجه انگلیس نیز روز جمعه از شهروندان این کشور خواست به اوکراین سفر نکنند و کسانی که در آنجا هستند، این کشور را ترک کنند.

به طور جداگانه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد روسیه می‌تواند هر لحظه حمله به اوکراین را آغاز کند. وی گفت که ایالات متحده به کاهش کارکنان دیپلماتیک خود در اوکراین ادامه می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روسها تشکیل می دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس