بایدن

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر روسیه را تهدید کرد اگر به اوکراین حمله کند، از سوی آمریکا و متحدانش با عواقب شدید و سریعی مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد اگر روسیه در رسیدگی به نگرانی های امنیتی ما از طریق دیپلماسی صادق باشد، آمریکا، متحدان و شرکا نیز با حسن نیت به تعامل با آن ادامه خواهند داد.

وی ادعا کرد: اگر روسیه تصمیم بگیرد از دیپلماسی فاصله بگیرد و به اوکراین حمله کند، مسوول خواهد بود و با عواقب شدید و سریع مواجه خواهد شد.

بایدن همچنین ادعا کرد: آمریکا، متحدان و شرکای آن همچنان برای هر احتمالی آماده می شوند. جهان باید نسبت به اقدامات تهدید آمیز روسیه آگاه باشد و آماده پاسخگویی به خطرات این اقدامات باشد.

رئیس جمهوری آمریکا درباره نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین گفت: نشست امروز شورای امنیت گامی مهم در متحد کردن جهان به مخالفت با استفاده از زور، درخواست برای کاهش تنش نظامی، حمایت از دیپلماسی به عنوان بهترین مسیر رو به جلو و درخواست از هر کشور عضو برای خودداری از تهاجم نظامی به همسایگانش است.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی درباره اوکراین به درخواست آمریکا برگزار شد؛ نشستی که روسیه آن را نمونه ای از بالا بردن هیجایانات و جوسازی های درباره مسکو و کی یف می داند و چین نیز اعلام کرد مخالف دیپلماسی با میکروفون و پرهیاهو است.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است؛ اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

بخش های غربی روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نزدیکی به کشورهای عضو ناتو که کانون تنش بین روسیه و غرب است، برای روس ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می شود.

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه هستند و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده اند.

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.

آمریکا و ناتو که همواره به دنبال سلطه‌جویی هستند، سالیان درازی است که نیروهای خود را در کشورهای اطراف روسیه مستقر کرده‌اند و اخیرا هم با لفاظی های تحریک کننده، در حالیکه مقامات مسکو به صراحت اعلام کرده‌اند برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارند، به شدت بر حضور خود و همچنین ارسال جنگ‌افزارهای ساخت خود به این منطقه افزوده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس