حمایت پنهان آمریکا از اقدامات جاسوس افزار رژیم صهیونیستی

افشای اقدامات شرکت جاسوس افزار رژیم صهیونیستی و همراهی آمریکا برای استفاده از آن با واکنش هایی همراه شده است.

به گزارش مشرق، شرکت نرم‌افزار جاسوسی رژیم صهیونیستی ، NSO Group در طول سال گذشته میلادی به ندرت از تیتر اخبار خارج شد.

به گزارش «میدل ایست آی»، ابزار جاسوسی این شرکت، یعنی پگاسوس به تلفن‌ها نفوذ و به داده‌ها دسترسی پیدا می‌کند و میکروفون و دوربین را روشن می‌کند تا به عنوان تجهیزات نظارتی شبانه‌روزی عمل کند.

طبق گزارش ها، برخی کشورها این سلاح سایبری را از NSO خریداری کرده و از آن برای استفاده‌های سیاسی استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید:

اعتراف پلیس اسرائیل به جاسوسی از شهروندان

شاید بدنام‌ترین آن‌ها این باشد که نزدیکان جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد دولت عربستان سعودی که در سال ۲۰۱۸ در سفارت عربستان در استانبول به قتل رسید، پس از این قتل دریافتند که پگاسوس از تلفن آن‌ها جاسوسی می‌کرده است؛ و ماه گذشته گزارش شد که این نرم افزار جاسوسی در تلفن کامل جندوبی در سال ۲۰۱۹، زمانی که وی به نمایندگی از سازمان ملل در حال بررسی جنایات جنگی احتمالی عربستان در یمن بود، استفاده شده است.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا NSO و Candiru، یکی دیگر از توسعه دهندگان نرم افزارهای جاسوسی رژیم صهیونیستی را در ماه نوامبر در فهرست سیاه قرار داد و شرکت‌های آمریکایی را از ارائه فناوری به آن‌ها منع کرد.

واشنگتن گفت که ابزارهای نرم افزاری درجه نظامی این شرکت‌ها برای سرکوب فراملی استفاده می‌شود و به منافع ملی آمریکا آسیب می‌رساند.

اما در حالی که خشم گزینشی بین المللی زیادی نسبت به NSO به دلیل سود بردن از سرکوب و نقض حقوق بشر وجود داشته است، مشکل واقعی تا حد زیادی پنهان شده است. این موضوع مجازات چند شرکت خصوصی نیست که از قوانین سرکشی کرده اند.

این نبردی است برای کنترل صنعت تسلیحات سایبری که به سرعت در حال توسعه است که نه تنها بسیار سودآور است، بلکه به کشورهایی که می‌توانند بر این صنعت نظارت کنند، نفوذ بسیار زیادی بر سایر کشورها می‌دهد.

واقعیت این است که سلاح‌های سایبری، مانند سلاح‌های معمولی، از بین نمی‌روند؛ آن‌ها فقط پیچیده تر، تهاجمی‌تر و مخرب‌تر و سودآورتر هستند.

تا این لحظه رژیم صهیونیستی عمدتاً به این دلیل که صنایع تسلیحات متعارف و سایبری آن با کمک‌های نظامی آمریکا یارانه هنگفتی دریافت کرده اند، و به این دلیل که فلسطینی‌های تحت اشغال به عنوان یک آزمایشگاه آماده برای آزمایش فناوری‌های جدید مورد استفاده قرار گرفته اند، از این موضوع استفاده کرده است.

اما این امر ممکن است در حال تغییر باشد، زیرا واشنگتن شروع به سرکوب شرکت‌های پیشگام صهیونیستی مانند NSO و Candiru می‌کند و فروش را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کند.

NSO ماه گذشته گزارش کرد که نزدیک به ورشکستگی است.

در حالی که دولت بایدن اقدامات خود را به عنوان راهی برای آنچه محافظت از حقوق بشر در برابر نرم افزارهای توهین آمیز توصیف شده، نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد انگیزه‌های آن بسیار کمتر به این موضوع ارتباط داشته باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس