روشن: باید درباره نقش باقری و هاشمیان در تیم ملی برای کی‌روش نامه نوشت/ تصمیم اسکوچیچ در بازی دادن به نورافکن درست بود

پیشکسوت فوتبال ایران به نقش پررنگ وحید هاشمیان و کریم بافری در تیم ملی فوتبال کشورمان اشاره و گفت باید این مورد را به اطلاع کارلوس کی‌روش رساند.

به گزارش مشرق، حسن روشن درباره پیروزی تیم ملی ایران مقابل امارات و عراق و صعود زودهنگام به جام جهانی اظهار داشت: زحمت اصلی را مجموعه فدراسیون در تیم ملی کشیده که این انتخابات را کرده است و حالا نتیجه‌اش را می‌گیرد. اضافه شدن دو ملی‌پوش سابق ایران یعنی کریم باقری و وحید هاشیمان تأثیر خیلی بالایی روی تیم داشته‌ است، چون با حضور آنها انسجام تیم ملی حفظ و حاشیه‌ها جمع شده است. حضور این دو مهره آرامش را در تیم ملی ایجاد و به نوعی خیال اسکوچیچ را راحت کرده است.

آقای آسیا هستیم و صعود به جام جهانی موفقیت خیلی خاصی نیست

وی اشاره کرد: فکر می‌کنم استارت رفتن تیم ملی به جام جهانی از همان چهار بازی دور قبلی در بحرین رقم خورد. با آرامشی که در آن زمان در تیم ملی ایجاد شد، حالا ما به جام جهانی رفته‌ایم، ولی باید بدانیم در جام جهانی دیگر این تیم‌ها حضور ندارند و کارمان سخت‌تر است. شرایط فرق می‌کنند. بردهای پیاپی در مقدماتی جام جهانی و صعود زودهنگام شاید برای کارنامه یک مربی بد نباشد، اما برای ما که قهرمان آسیا بوده‌ایم و الان هم آقای آسیا هستیم موفقیت خیلی خاص و بزرگی به حساب نمی‌آید.

با حضور افرادی مثل مهدوی‌کیا می‌توان روی آینده فوتبال حساب کرد

روشن در ادامه گفت: روند تیم ملی در این مدت خوب بوده است، ولی اگر به جام جهانی می‌رویم نباید فراموش کنیم که ساختار اصلی فوتبال ایران که همان آکادمی باشگاه‌ها و تیم‌های پایه هستند، به حال خود رها شوند. باید در این زمینه‌ها طوری قوی کار کنیم که به راحتی و با سرعت برای بازیکنان کنونی جایگزین ایجاد شود. از این شرایط نباید گول بخوریم و نگوییم که کارمان تمام شده است. البته فدراسیون خوب کار می‌کند و نیروهای جوان و کارآمدی را اضافه کرده است. با حضور افرادی مثل مهدی مهدوی‌کیا، نیما نکیسا و علیرضا امامی‌فر می‌توان روی آینده فوتبال حساب کرد، به شرط اینکه بیشتر خرج جوان‌ها کنیم.

بیشتر بخوانید:

خوب شد اسکوچیچ به یزدانی بازی نداد/ پرسپولیسی‌ها همین کارها را می‌کنند که AFC حذفشان می‌کند

باید درباره نقش باقری و هاشمیان در تیم ملی برای کی‌روش نامه نوشت

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه آیا باید تغییری در کادر فنی تیم ملی برای جام جهانی صورت بگیرد، تصریح کرد: نباید روی مربی دیگری فکر شود. این مربیان روی بازیکنان شناخت کافی دارند و کمک‌های ایرانی‌ نیز کارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند. باید از این روند برای کی‌روش گزارش و نامه‌ای نوشته و برای او ارسال شود، چرا که او هیچ وقت دوست دوست نداشت ایرانی‌ها در کنارش باشند، ولی حالا می‌بینیم کریم باقری و وحید هاشیمان چه نقش پررنگی در موفقیت‌های تیم ملی ایفا کرده‌اند.

کادر فنی فقط باید از لحاظ روحی تقویت شود

«برخی افراد اعتقاد دارند که یک مربی دیگر به تیم ملی اضافه شود.»، وی در واکنش به طرح این موضوع تأکید کرد: من اعتقاد به اضافه شدن مربی دیگری ندارم، چون کادر فنی کنونی و مخصوصاً هاشمیان و باقری کارشان را خیلی خوب بلدند و تیم ملی مشکلی نداشته است. یکی از مواردی که باید در دستور کار قرار بگیرد، برگزاری بازی‌های تدارکاتی است. همچنین می‌توان یک دکتر روانشناس ورزشی را به این تیم اضافه کرد که قطعاً تأثیر خواهد داشت. همین کادر باید حفظ شود و اگر تقویتی قرار است صورت بگیرد این تقویت باید روحی باشد، مثل اضافه شدن روانشناس ورزشی و یا در نظر گرفتن پاداش تا از این طریق به تیم ملی روحیه بدهیم.

نباید با 14 پیروزی خودمان را گول بزنیم

روشن درباره اینکه آیا باید امیدوار باشیم از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم، اضافه کرد: طبیعتاً نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم این تیم جزو چهار یا هشت تیم برتر جام قرار بگیرید، ولی همین که به جام جهانی صعود کرده برای ما کافی است تا راهکار اساسی برای پیشرفت بیشتر فوتبال‌مان داشته باشیم. نباید خودمان را گول بزنیم که در 14 بازی پیروز شده‌ایم. هر دو بازی ما مقابل عراق، جزو بهترین بازی‌های ما بود ولی بعد از آن نتوانست این روال را در دیگر بازی‌ها خیلی خوب ادامه دهیم. در بازی با امارات نتوانستیم آنطور که باید خوب نمایش داشته باشیم، آنهم درحالی که امارات سطحش خیلی از فوتبال ما پایین‌تر است.

تصمیم اسکوچیچ در بازی دادن به نورافکن به جای یزدانی درست بود

وی درباره به میدان رفتن امید نورافکن در پست دفاع آخر با وجود حضور سیاوش یزدانی روی نیمکت و اعتراض برخی از پیشکسوتان استقلال، خاطرنشان کرد: من به‌عنوان یک استقلالی می‌گویم که کار اسکوچیچ درباره نورافکن درست بود و من پسندیدم، چون این بازیکن در بازی‌ها بوده است و راحت‌تر در ترکیب هماهنگ می‌شود. سیاوش یزدانی پسر خیلی خوب و البته بسیار توانمندی است و روز به روز هم بهتر می‌شود.

یزدانی تا پارسال شلوغ می‌کرد ولی الان نصفِ استقلال است

روشن یادآور شد: این بازیکن (یزدانی) تا سال پیش در زمین شلوغ می‌کرد و اخطار می‌گرفت، ولی الان نصفِ تیم (استقلال) است. البته چون بازی در تیم ملی نداشت، ممکن بود حضورش از ابتدا در زمین با شوک همراه شود. در این شرایط وضعیت روحی نورافکن بهتر می‌توانست به تیم ملی کمک کند، کما اینکه یزدانی هم در اواخر بازی به میدان آمد تا کسب تجربه کند و کم کم به ترکیب برسد. اسکوچیچ می‌تواند در بازی‌های آینده از بازیکنانی که کمتر به میدان رفته‌اند، استفاده کند. 45 سال پیش وقتی که ما به جام جهانی رفتیم در یک بازی در کویت به میدان رفتیم. در آن بازی به بازیکنان ترکیب اصلی گفتند به شما نیاز نداریم و به بروید خرید. در آن زمان جوان‌ها را در تیم گذاشتند و بازی را هم 2 بر یک بردیم، ولی اگر حتی می‌باختیم هم اتفاق خاصی رخ نمی‌داد و بازیکنان تجربه پیدا می‌کردند.

می‌گفتند برای حضور امیر عابدزاده در تیم ملی پارتی‌بازی شده است

وی در پایان گفت: نباید غرور ما را بگیرد که حتماً باید به‌عنوان تیم اول و یا بدون شکست به جام جهانی برویم. برای همین فکر می‌کنم در دو بازی آینده و مخصوصاً در بازی با لبنان که در ایران برگزار می‌شود، باید از بازیکنان جوان استفاده کنیم و کاملاً از تیم دوم استفاده شود. هیچکس فکر نمی‌کرد بیرانوند بیرون بنشیند، ولی الان امیر عابدزاده با فرصتی که به او داده شده است، با اعتمادبه‌نفس و خیلی خوب کار می‌کند. خیلی‌ها می‌گفتند که چون او پسر احمدرضا عابدزاده است پارتی‌بازی شده، ولی اینقدر این دروازه‌بان باتجربه و بااعتمادبه‌نفس کار کرده است که الان می‌گوییم باید این فرصت به همه داده شود. ما با تیم سوم‌مان هم نباید از لبنان شکست بخوریم، پس باید به بچه‌ها وجود بدهیم و با آنها صحبت کنیم تا وضعیت روحی تیم ارتقا پید کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن تاریک IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 6
    حسن خان تاریک ، کریم و وحید باند لنگ هستن نمیزارن هیچ ابی پوشی پیراهن ملی بپوشه مثل حاجی گرینوفشون در مقدماتی ۹۸
  • نیما IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    دمت گرم که در مورد کادر فنی مثل بعضی حسودان با حب و بغض صحبت نکردی . ولی در مورد کره باید با ترکیب اصلی به میدان بریم شخصا از برد مقابل کره خوشحال میشم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس