الوفاق: هر گونه توافق امنیتی یا نظامی بین آل خلیفه و تل‌آویو، مشروعیت ندارد

جمعیت الوفاق بحرین تأکید کرد که هر گونه توافق امنیتی یا نظامی رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی از نظر حقوقی و قانونی، مشروعیت ندارد.

به گزارش مشرق، جمعیت الوفاق بحرین ضمن اعلام مخالفت با سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صیهونیستی به منامه، تأکید کرد که رژیم آل خلیفه به عنوان رژیم حاکم بر این کشور، هیچ اختیاری به نمایندگی از ملت برای انجام این کار ندارد.

پایگاه خبری مرآة البحرین، به نقل از جمعیت الوفاق گزارش داد، رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه وزیر جنگ این رژیم به صورت از پیش اعلام نشده، وارد بحرین شد و این جمعیت نیز از طریق رسانه‌های رژیم آل خلیفه، پیگیر حرکات وزیر صهیونیست بوده است.

این جمعیت تصریح کرد، هر گونه توافق امنیتی یا نظامی با رژیم صهیونیستی از نظر حقوقی و قانونی، مشروعیت ندارد و «مخالف هستیم که وزیر جنگ [صهیونیست]، خاک بحرین را نجس کند. سفر وی را نیز در راستای تحریک احساسات همه مردم بحرین می‌دانیم».

الوفاق با بیان اینکه ورود وزیر صهیونیست به بحرین، تخطی از خطوط قرمز است، خاطر نشان کرد: «هدف از اینکه این سفر، بدون اعلام قبلی صورت گرفته است، جلوگیری از اعتراضات و تظاهرات و مخالفت مردمی با عادی‌سازی [روابط با رژیم صهیونیستی] است».

این جمعیت با تأکید بر اینکه رژیم آل خلیفه، از نظر مردمی بودن، منزوی است، تصریح کرد: «موضع ملت بحرین در رد رفتار حاکمیت و طرح غیر ملی آن، ثابت و قطعی است. هر توافق امنیتی و نظامی با رژیم اشغالگر، فاقد مشروعیت و ارزش است و هیچ قرارداد قانونی، از آن حمایت نخواهد کرد».

الوفاق در پایان خاطر نشان کرد، میزان بحران سیاسی بین ملت بحرین و رژیم حاکم، در حال عمیق شدن و افزایش است و اینکه این «گروه مستبد، برای برخورداری از حمایت، به رژیم اشغالگر متوسل شده است، باعث انزوای هر چه بیشتر آن خواهد شد».

 وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود، توافقنامه امنیتی امضاء کرد. طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان سازش میان دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء می‌شود، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد. هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای مدعی شد: «این توافق به افزایش همکاری‌های اطلاعاتی، آموزشی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی کمک خواهد کرد. این توافق همچنین منجر به همکاری قوی و افزایش امنیت دو طرف و کل منطقه خواهد شد.»

بنی گانتز ادعا کرد که این توافقنامه «تاریخی» است و منجر به آغاز سطح جدیدی از روابط میان دو طرف خواهد شد. او همچنین ادعا کرد که این توافق به توامندی دو طرف برای مقابله با «تهدیدات مشترک» خواهد افزود.

وزیر جنگ رژیم صهیوینستی امروز همچنین با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «سلمان بن حمد» ولی‌عهد این کشور در منامه دیدار کرد. گانتز روز گذشته از ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در بحرین نیز دیدن کرده و با «برد کوپر» فرمانده فرماندهی ناوگان پنجم دریایی به گفت‌وگو نشسته بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس