کد خبر 1350192
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به بحرین سفر کرد

رسانه های رژیم صهیونیستی از سفر رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم به بحرین خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه‌های «مکان» و «i۲۴» رژیم صهیونیستی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز (چهارشنبه) برای اولین بار به بحرین سفر کرد و در منامه مورد استقبال «ذیاب بن صقر النعیمی» همتای بحرینی خود قرار گرفت.  

کوخاوی در این سفر با شیخ «ناصر بن حمد بن عیسی آل خلیفه» فرمانده گارد سلطنتی و مشاور امنیت ملی رژیم آل خلیفه دیدار کرد.  

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بدون اشاره به مدت زمان سفر این مقام بلند پایه ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین گزارش دادند که وی قرار است با دیگر مقامات ارتش و دولت بحرین دیدار کند.

وی همچنین از مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین دیدن و و با دریادار «چارلز برد کوپر» فرمانده آن دیدار خواهد کرد.

علاوه بر این، رژیم اسرائیل و بحرین امروز توافقنامه همکاری در زمینه بهداشت و درمان امضا کردند. این توافقنامه که شامل همکاری مشترک برای مقابله با بیماری‌های همه گیر و رسیدگی به موارد اضطراری و پیشبرد تحقیقات بهداشتی است در منامه با حضور «نیتسان هوروویتز» وزیر بهداشت رژیم اسرائیل و «فائقه سعید الصالح»  همتای بحرینی وی امضا شد.

برخی از رسانه‌های عربی نیز سفر رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به منامه را مرتبط با پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران دانستند.  

پیشتر رژیم صهیونیستی در بهمن امسال در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرده بود که یک افسر عالی رتبه خود را در بحرین مستقر می‌کند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود این افسر ارشد اسرائیلی، مامور ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا در بحرین خواهد شد.  

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اسرائیل اواخر بهمن از بحرین دیدن کرد و طی یک نشست سه جانبه با همتای بحرینی خود و دریادار «براد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین با استقرار یک افسر اسرائیلی در منامه موافقت کرد.  

بر اساس اعلام رسانه‌ها «گانتس» در جریان سفر خود به بحرین یادداشت تفاهم نامه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن به طور رسمی «تل آویو» و «منامه» با یکدیگر در زمینه امنیتی همکاری می‌کنند.  

بحرین و رژیم اسرائیل در سپتامبر ۲۰۲۰ تحت نظارت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا توافقنامه عادی‌سازی روابط امضا کردند.  

اقدام صهیونیست‌ها و موافقت حکام کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سازشکار با رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که مردم این کشورها از نفوذ صهیونیست‌ها به لایه‌های نظامی و دفاعی کشورشان به شدت نگران هستند.  

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.  

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته و رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.  

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 0
    اسرائیل ژنرالهای ایران را در سوریه با خیال راحت کشت، آیا جرات دارید ژنرال اسراییلی را زیر سیبیلتون در بحرین بکشید؟ یا هنوز هم با پررو بازی ادعای انتقام میکنید؟!!!
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس