مقام یمنی: امارات و عربستان در خط مقدم دفاع از اسرائیل قرار دارند

طارق الشامی رییس  اداره رسانه‌ای کنگره مردمی یمن یکشنبه شب گفت: دولت‌های امارات متحده عربی و عربستان‌ سعودی بی هیچ پرده پوشی خود را در خط مقدم دفاع از رژیم صهیونیستی معرفی می‌کنند.

به گزارش مشرق، الشامی به شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن گفت:  تقویت ائتلاف میان امارات و رژیم صهیونیستی بیانگر نقش رژیم صهیونیستی در تجاوزگری علیه یمن است.

وی ادامه داد، امارت در تجاوز و حمله به یمن از مزدوران یمنی استفاده می کند اما این کشور با مقاومت مردم و آغاز آزادسازی تمام اراضی اشغالی هرگز نمی تواند معادلات در میدان‌های نبرد را تغییر دهد.

الشامی تشدید تنش‌های اخیر ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی سعودی، همراهی امارات در این ائتلاف و روند عادی سازی روابط کشورهای عضو این ائتلاف با رژیم صهیونیستی انگیزه‌ مردم یمن برای آزادسازی خاک کشورشان از اشغال نیروهای متجاوز را افزایش داده است.

در روزهای اخیر، حملات و بمباران ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و همراهی امارات به مناطق مختلف یمن شدت گرفته است.

این حملات در حالی صورت می گیرد که ائتلاف سعودی مدعی ارائه یک طرح آتش بس برای برقراری صلح در یمن است، ادعایی که مقامات یمنی همواره آن را تبلیغاتی و غیر واقعی می دانند.

اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته گذشته به امارات سفر کرد و با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی دیدار کرد.

همزمان با این سفر،  نیروهای مسلح یمن یکشنبه گذشته، عملیات موشکی گسترده‌ای را با هدف قرار دادن عمق خاک امارات انجام دادند که سومین عملیات نظامی در کمتر از یک ماه گذشته است.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح این عملیات گسترده ارتش با نام «توفان یمن ۳» در خاک امارات گفت که در این عملیات، چند موشک بالستیک «ذوالفقار» به اهداف مهم و حیاتی ابوظبی اصابت کرد و اهداف حساس در دوبی با تعدادی پهپاد تهاجمی «صماد ۳» هدف قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    هيچ شکی در آن نیست سعودی وامارات مزدوران صهیونست درمنطقه هستند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    باید زیر دریایی طارق را تغییر داده و ان را تبدیل به زیر دریایی کانتیربر نمود که سلاح هر شب یه سواحل یمن بفرستد
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    مرزهای یمن شمالی و جنوبی باید کمی مشخص تر شود و از این رو باید انصارالله باید بخشهایی از جنوب یمن را جهت مذاکره نهایی با عربستان و به رسمیت شناخته شدن یمن شمالی در دست باید داشته باشد
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    یمن باید جنگ جایگزین را در عربستان شروع نماید یعنی مناطق کوهستانی این کشور شامل نجران و جیزان و آبها را به میدان جنگ تبدیل نماید و گروههای مقاومت در این مناطق تشکیل دهد
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    متاسفانه در زمینه موشک های بالستیک و کمک به طراحی و ساخت آنها به یمن کمک زیادی شده است و یمنی ها از این موشک ها تا ریاض شلیک می کنند اما در زمینه موشک های دوش پرتاب بخاطر قیمت گران آن ملاحظه جان رزمندگان صورت نمی گیرد جان یک رزمنده یمنی بیشتر از ده غیر رزمنده ارزش دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس