«رابرت مالی» به سنای آمریکا احضار شد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که مواضعی ضدایرانی دارد، برای ۲۰ بهمن، جلسه ای را به شنیدن اظهارات نماینده ویژه آمریکا درباره مذاکرات وین اختصاص داده است.

به گزارش مشرق به نقل از تایمز اسرائیل، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به ریاست «باب منندز» دموکرات از «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خواسته، پاسخگوی سوال های این کمیته درباره مذاکرات جاری وین باشد.

این جلسه برای چهارشنبه ۹ فوریه (۲۰ بهمن) تدارک دیده شده اما قرار نیست علنی باشد. از سوی دیگر، برنامه ریزی برای پاسخگو کردن مالی در سنای آمریکا، یک روز بعد از آن تدارک دیده می شود که سناتور منندز از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست با انصراف از ادامه گفتگوهای وین، موضع سخت تری را در قبال ایران اتخاذ کند.

اظهارات منندز که گویی از دهان مقامات رژیم صهیونیستی بیرون می آمد، روی این ادعا متمرکز است که «نمی توانیم به ایران اجازه بدهیم که ما را تهدید به یک توافق بد یا موقت کند که به این کشور فرصت ادامه تقویت توانمندی های هسته ای را می دهد».

این سناتور دموکرات همچنین از افزایش واردات نفت ایران از سوی چین ابراز نارضایتی کرد و گفت: دولت پکن طی سال گذشته، معادل ۱۰ میلیارد دلار نفت خام از ایران خریده که این خلاف تحریم های موجود است.

این در حالی است که منندز از جمله دموکرات هایی است که با توافق هسته ای ۲۰۱۵ نیز مخالفت کرده بود. اوایل ماه میلادی گذشته (ژانویه) هم بیش از یکصد عضو جمهوریخواه کنگره مواضع ضدایرانی مشابهی را مطرح کردند.

لفاظی ها علیه مذاکرات وین در حالی است که دولت جو بایدن دموکرات برخلاف ادعاها، هنوز هیچ گام ملموسی برای رفع دغدغه های ایران در دو مقوله راستی آزمایی و ضمانت ها برنداشته است.

از سوی دیگر، ایران قویاً هرگونه توافق موقت با آمریکا را رد می کند و در عین حال به ضرب الاجل های ساختگی که روند احیای حق ملت ایران را تحت الشعاع قرار می دهد، بهایی نمی دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 1
    مندز کوجک نکنه فکر کردی چین یکی از ایالت های امریکا است چین کشور مستقل و قدرتمندی است پس بدان به حرفهای ابله مثل شما بها ندهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس