طالبان مشارکت اعضای خود در ناآرامی‌های قزاقستان را رد کرد

معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان اتهامات درباره حضور شبه نظامیان این جنبش در ناآرامی‌های ماه ژانویه در قزاقستان را رد کرد.

به گزارش مشرق، «ذبیح ا... مجاهد» معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان اتهامات در مورد مشارکت اعضا خود در شورش‌های ماه ژانویه قزاقستان را رد کرد.

وی در صفحه توئیتر خود در این مورد نوشت: شماری از رسانه‌ها به نقل از مقامات رسمی روسیه می‌گویند که برخی از مردم افغانستان نیز در ناآرامی‌های قزاقستان شرکت داشتند. ما به شدت چنین ادعاهایی را رد می‌کنیم.

مجاهد تصریح کرد: امارت اسلامی افغانستان اجازه استفاده از خاک این کشور را به ضرر هیچ کشور دیگر یا دخالت در امور سایر کشورها را نمی‌دهد و نخواهد داد.

بنابر نوشته وی، هیچ شواهدی هم در این مورد وجود ندارد.

مجاهد در ادامه خاطرنشان کرد که طالبان از ابتدا خواستار راه حل معقول و مسالمت آمیز مشکلات قزاقستان بود و بار دیگر تاکید می‌کند که طالبان طبق تعهد خود به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری، استفاده کند.

در تاریخ ۱۰ ژانویه رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرد که شبه نظامیان خارجی به طور عمده از کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان و خاورمیانه، در اعتراضات گسترده قزاقستان شرکت کردند.

در قزاقستان ۲ ژانویه بر اثر افزایش قیمت گاز مایع، تجمعاتی برپا شد که در پی آن دولت این کشور استعفا داد.

بعد از درخواست تاکایف سازمان پیمان امنیت جمعی برای اولین بار نیروهای حافظ صلح خود را به این کشور وارد کرد.

در تاریخ ۱۳ ژانویه تاکایف در مورد پایان عملیات ضد تروریستی در  اکثر مناطق این کشور خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس