پوتین نمایه

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و «قاسم ژومارت توکایف» همتای قزاقستانی وی امروز در مسکو دیدار و گفتو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از «وِستینک»، «ولادیمیر پوتین» و «قاسم ژومارت توکایف» رؤسای جممهور روسیه و قزاقستان امروز پنجشنبه در مسکو با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید:

قزاقستان در مسیر دور کردن نظربایف از قدرت؟

بر اساس اعلام سرویس مطبوعاتی کرملین، رئیس جمهور روسیه در این دیدار گفت: این اولین دیدار ما پس از وقایع ژانویه است؛ زمانیکه بدون اغراق، قزاقستان قربانی (اقدامات) برخی گروه‌های بین المللی شد که از شرایط دشوار این کشور به نفع خود سو استفاده کردند.

پوتین در این خصوص ادامه داد: ما پیش از سال نو نشستی داشتیم و وقوع چنین رویدادی (اغتشاشات در قزاقستان) دور از ذهن بود. با این وجود، تعادل برقرار شده است، و همانطور که می‌دانید روسیه به عنوان کشور عضو سازمان پیمان امنیت جمعی مطابق با قوانین به قزاقستان بر اساس ماده ۴ معاهده این سازمان کمک کرد.

«قاسم ژومارت توکایف» رئیس جممهور قزاقستان نیز در این دیدار گفت: در صددیم تا به نتایجی در همکاری راهبردی میان دوکشور دست یابیم. دو کشور همسایگانی هستند که دارری طولانی‌ترین مرزها با یکدیگر بوده و در روابط فیمابین فقط به دوستی و همکاری با یکدیگر می‌پردازند.

رئیس جممهور قزاقستان در ادامه اضافه کرد که چند توافق مهم با روسیه را به امضا خواهد رساند.

«قاسم جومرت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان چندی پیش در سخنانی گفته بود: اوضاع در قزاقستان به طور کامل به ثبات رسیده است. در حال حاضر امنیت به کشور بازگشته است. با این حال، مقامات امنیتی تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه نا امنی را اتخاذ کرده‌اند. چند روز پیش نیز دولت قزاقستان اعلام کرد که ۴۶۴ نفر دیگر در این کشور در پی ناآرامی‌های این کشور در ماه ژانویه به اتهام ارتکاب فعالیت‌های تروریستی و اختلال در نظم عمومی بازداشت شده‌اند.

قزاقستان اخیراً شاهد ناآرامی‌هایی بود که به درگیری بین نیروهای امنیتی با معترضان انجامید. طبق اعلام مقامات رسمی قزاقستان شواهدی از دخالت کشورهای غربی در این اغتشاشات وجود دارد و بسیاری معتقدند که پروژه ناکام انقلاب رنگی علیه قزاقستان برنامه ریزی شده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس