کد خبر 1334901
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
همراهی روسیه با ایران در مذاکرات/ روس‌ها پیگیر رفع تحریم‌ها هستند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روسیه در این دور از مذاکرات همراهی بسیار خوبی با ایران داشته و برای رفع تحریم‌ها میانجی‌گری می‌کند.

به گزارش مشرق، محمود عباس‌زاده مشکینی با تمجید از عملکرد دولت در عرصه سیاست خارجی، اظهار کرد: دولت روحانی در عرصه سیاست خارجی به صورت یک سویه عمل می‌کرد و نگاه یک‌جانبه داشت، اما دولت فعلی در عرصه سیاست خارجی نگاه متوازن و چندجانبه دارد و به دنبال آن است که با همه کشورها تعامل خوبی را برقرار کند.

وی بیان کرد: علت آنکه در حال حاضر دولت تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و شرق را در دستور کار دارد، آن است که دولت سابق به مدت هشت سال ارتباط با کشورهای مذکور را مورد توجه قرار نداد و برای آنکه غفلت آنان از همسایگان و شرق جبران شود، لازم است دولت سیزدهم با سرعت بیشتری ارتباط با کشورهای همسایه و شرق را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی درباره سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه، گفت: روسیه کشور بزرگ، قدرتمند و شریک راهبردی جمهوری اسلامی ایران است، از سوی دیگر، روسیه در این دور از مذاکرات وین بسیار خوب با ایران برای احقاق حقوقش همراهی می‌کند.

وی تصریح کرد: همراهی روسیه با جمهوری اسلامی ایران در این دور از مذاکرات نسبت به دوره‌های گذشته به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: روسیه در مذاکرات وین پیگیر رفع تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران است و در جاهایی که لازم است، به خوبی میانجی‌گری می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم مراودات تجاری بین دو کشور افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: ایران هم برای روسیه از لحاظ مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی، کشور بسیار مهمی است و در سال‌های گذشته هم همکاری‌های خوبی درباره مسائل امنیتی به ویژه درباره مسائل سوریه داشتیم.

وی با بیان اینکه سفر اخیر رئیس‌جمهور به روسیه جهت توسعه روابط دو کشور انجام شد، گفت: مقدمات تنظیم یک تفاهم‌نامه بلندمدت بین ایران و روسیه فراهم شده است، البته هنوز درباره جزئیات آن به نتیجه نرسیدیم و اقدامات کارشناسی در این زمینه در حال انجام است.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: به محض آنکه سند همکاری بلندمدت بین ایران و روسیه آماده شود، این سند به امضای مسئولان ارشد کشور خواهد رسید. مسئله حائز اهمیت دیگر آن است که تقویت ارتباط ایران با یک کشور، نافی ارتباط با کشورهای دیگر نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از افراد و جریان‌های سیاسی داخلی ارتباطات کشور با همسایگان و شرق را برجسته نشان می‌دهند و به دنبال آن هستند که ارتباط با این کشورها متوقف شود، اما قطعاً دولت اسیر این بازی‌ها و جنگ روانی نخواهد شد و مسیر درست خود را در عرصه سیاست خارجی دنبال می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    امکان ندارد
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    دستش درد نکنه!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس