کد خبر 1334433
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵
سالانه هفت هزار گاز گرفتگی سگ در خوزستان صورت می گیرد

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سالانه هفت هزارگاز گرفتگی سگ در استان گزارش می شود.

به گزارش مشرق، دکتر سیدمحمد علوی سه شنبه  شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز بهداشت برای هر  گاز گرفتگی سگ حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال هزینه می کند که در مجموع رقم بالایی هست.

وی با بیان اینکه مسئله سگ های ولگرد یکی از مشکلات عمده شهر اهواز است افزود: طبق دستورالعمل، سگ های بی صاحب ابتدا باید زنده گیری شده و در یک سایتی نگهداری شوند و سپس سازمان دامپزشکی سگ های بیمار را از سالم جدا کرده و سگ های بیمار تحت مرگ‌ با ترحم از بین برده شوند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: تعدادی از سگ های سالم را می توان پس از عقیم شدن به عنوان سگ چوپان و نگهبان واگذار کرد و بقیه توسط شهرداری نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه جمع آوری سگ های بی صاحب بر عهده بهداشت نیست افزود: تا الان بیماری هاری در استان نداشتیم ولی به این معنا نیست که بی تفاوت باشیم.

وی گفت: هاری در سگ ها وجود دارد ولی ما بلافاصله محل زخم و گزیدگی را شستشو می دهیم و به افراد واکسن می زنیم و از ابتلا به هاری جلوگیری می شود.

علوی گفت: کار بهداشت در خصوص حیوان گزیدگی، مراقبت از مجروحین است و مسئولیت جلوگیری از وجود سگ های ولگرد و بی صاحب برعهده شهرداری است.

در ۱۰ ماهه سال جاری، بیش از یک هزار و ۸۶۷ حیوان گزیدگی در اهواز به وقوع پیوست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    نظر یک سگ پرست و غرب زده مثلا مدعی حقوق حیوانات: آخی چکار این سگ های بیچاره دارید عوض غذا دادنتونه خب اینا هم حق حیات دارن باید شکار کنن و یه چیزی بخورن تا زنده بمونن آخه شما چه خبرتونه که به این فرشته های مهربون ظلم میکنید مگه چکار کردن فوقش شکم چند تا آذم رو پاره کردن تقصیر خود آدماست.
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 1
    سگ های ولگرد بدون صاحب بدون هیچ ملاحضه ای باید جمع آوری و معدوم شوند ، چرا اینقدر باید مشکلات بابت سگ های ولگرد در جامعه شاهد باشیم
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    آیا عشاق سگ ، سگ پرستان بی خرد و جو گیر خود روشنفکر پندار پاسخگوی این معظلات جامعه هستند ؟ ... !!!
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    مسئولین شهرداری چرا سگ های ولگرد بی صاحب را جمع آوری و معدوم نمی‌کنند ؟ آیا سگ پرستان مسئولیت این اتفاقات را بر عهده می‌گیرند ؟ چرا با افراد بی مسئولیت که این سگ ها را غذا دهی و پر وار می‌کنند برخورد قانونی و قاطعی نمی‌شود ؟
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    باید از مجموعه شهرداریهای اهواز بابت ترک فعل جمع آوری سگهای ولگرد شکایتذکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس