انتقاد دیپلمات ارشد روس از سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در اوکراین

نماینده دائم روسیه گفت: آمریکا از یک سو بر ضرورت تنش‌زدایی در مرزهای اوکراین و روسیه تأکید می‌کند اما از سوی دیگر میزان قابل‌توجهی سلاح را به اوکراین ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین سه‌شنبه شب در پیامی توئیتری از سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در اوکراین انتقاد کرد.

این دیپلمات ارشد روس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «سیاست ایالات متحده در قبال اوکراین بسیار متناقض است. واشنگتن از یک سو خواستار تنش‌زدایی می‌شود، اما از سوی دیگر میزان قابل‌توجهی سلاح که می‌تواند منجر به تشدید تنش‌ها شود را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.»

ساعاتی قبل آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود «سرگئی لاوروف»، بار دیگر روسیه را به ایجاد تنش در مرزهای اوکراین متهم کرد.

روسیه در پاسخ به این اتهامات که طی هفته‌های اخیر بارها از سوی واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش مطرح شده است، تأکید کرده است که این آمریکا و دیگر اعضای ناتو هستند که با سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده خود تلاش می‌کنند که اوکراین را به سمت درگیری با روسیه سوق دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس