کد خبر 1334015
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
هشدار سفر/ خانواده دیپلمات های آمریکایی بلاروس را ترک می کنند

وزارت خارجه آمریکا به بهانه شرایط حاکم بر مرز بلاروس-اوکراین، برای حضور اتباعش در بلاروس محدودیت هایی را قائل شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا از شهروندان این کشور خواست از سفر به بلاروس پرهیز کنند. همزمان، از خانواده‌های دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در بلاروس خواسته شد که این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا، خطر بازداشت اتباع آمریکایی، فعالیت‌های نظامی روسیه در امتداد مرز بلاروس- اوکراین و غیرقابل پیش بینی بودن شرایط موجود را از عمده دلایل نگرانی خود عنوان کرده است.

همچنین ادعا می‌شود که به دلیل اعمال محدودیت‌های دولت مینسک بر کارمندان سفارت آمریکا، این سفارتخانه برای ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی با مشکلاتی مواجه است حال آنکه احتمال وقوع درگیری نظامی در مرز اوکراین هم بر این دغدغه‌ها می‌افزاید.

نگرانی بابت سطح ابتلاء به کووید ۱۹ نیز از دیگر دلایل آمریکا برای ممانعت از سفر شهروندانش به بلاروس عنوان شده است.

بلاروس با اوکراین حدود یک هزار و ۸۴ کیلومتر مرز مشترک دارد که در حال حاضر، صحنه رزمایش مشترک نیروهای روسیه و بلاروس است.

آمریکا مدعی است که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد حال آنکه مسکو با رد این اتهام می‌گوید دغدغه‌های امنیتی دارد که باید جدی گرفته شود.

ازجمله خطوط قرمز مسکو، عدم عضویت اوکراین در ناتو عنوان می‌شود چراکه روسیه، حضور نیروها و تجهیزات نظامی پیمان آتلانتیک شمالی را در امتداد مرزهای خود برنمی تابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    هرّی! چه بهتر، چندتا جاسوس و تروریست کمتر!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس