بحران اوکراین نمایندگان آمریکا را به بروکسل و کی یف کشاند

شماری از نمایندگان کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه برای گفت و گو در مورد وضعیت اوکراین با متحدان واشنگتن به کی یف و بروکسل سفر کردند.

به گزارش مشرق به نقل از وبسایت کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، هیات نمایندگان ایالات متحده در بروکسل با نمایندگانی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " و اتحادیه اروپا برای گفت وگو ورایزنی در مورد وضعیت امنیتی در شرق اروپا و استقرار نیروهای روسی در امتداد مرز اوکراین و بلاروس دیدار خواهند کرد.

هیات آمریکایی در کی یف با مقامات ارشد اوکراین دیدار خواهند کرد تا در مورد وضعیت امنیتی و تقویت حمایت ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین گفت وگو کنند.

هیات آمریکا متشکل از گریگوری میکس نماینده دموکرات نیویورک (رئیس هیات) و  دیوید سیسیلین، آمی برا، کالین آلرد و کریسی هولاهان است.

میکس از جمله نمایندگانی است که روز جمعه یک لایحه را به مجلس سنا ارائه کرد که تحریم هایی را علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و خط لوله نورد استریم ۲ و سایر افراد و نهادها اعمال می‌کند.

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین با توجه به سفر نمایندگان آمریکایی گفت که کی‌یف انتظار دارد در صورت تشدید بحران، ایالات متحده گام‌های عملی  علیه روسیه بردارد.

دولت بایدن همچنان مدعی است که آمریکا و متحدانش در صورت پیشروی روسیه در اوکراین، هزینه های سنگینی از جمله افزایش کمک های دفاعی و استقرار نیروهای ناتو را بر روسیه تحمیل خواهند کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس