مینسک‌: بروز جنگ به نفع هیچیک از سه طرف روسی، اوکراینی و بلاروسی نیست

وزیر امور خارجه بلاروس تاکید کرد که نه مسکو، نه مینسک و نه کی‌یف از وقوع یک درگیری نظامی در منطقه سود نمی‌برند و چنین روند اوضاعی تنها شاید در جهت منفع کسانی در آنسوی اقیانوس باشد.

به گزارش مشرق، پیش از این "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرده بود که وقوع جنگ در اوکراین و اروپا غیرممکن است، برای اینکه کشورهای غربی دیگر بیهودگی رویارویی با سازمان پیمان امنیت جمعی را درک کرده‌اند. لوکاشنکا با اشاره به اینکه در دنیای مدرن کنونی هیچکس علاقه‌ای به دست کشیدن از زندگی مسالمت آمیز و تجربه یک جنگ واقعی را نداردگفت، ولی اگر دشمن جنگی را آغاز کند، پاسخ قاطعی را از طرف دولت متحد دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ارمنستان سفیر بلاروس را احضار کرد

خبرگزاری «نووستی» در این رابطه گزارش داد، "ولادیمیر مکی" وزیر امور خارجه بلاروس امروز چهارشنبه اعلام کرد که نه مسکو، نه مینسک و نه کی‌یف از وقوع یک درگیری نظامی در منطقه سود نمی‌برند و توهم آغاز جنگ تنها از آن سوی اقیانوس به راه افتاده است.

مکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مینسک گفت: «من فکر نمی‌کنم هر اقدامی که به مرحله داغ جنگ منجر شود، به نفع هیچیک از طرفین باشد و کسی خواستار آن نیست. به عقیده من، چنین روند اوضاعی برای مسکو، مینسک یا کی‌یف مفید نخواهد بود.»

وی افزود، شاید چنین وضعیتی تنها برای کسانی مفید باشد که بشدت از منطقه ما دور هستند و در آن سوی اقیانوس بسر می‌برند.

وزیر خارجه بلاروس در عین حال اطمینان داد که در منطقه ما کسی خواهان جنگ سرد، جنگ گرم و تحریم نیست و رهبری بلاروس بارها تاکید کرده که مینسک با اقداماتی که منجر به تنش در روابط بین کشورهای همسایه شود، مخالف است.

وزیر امور خارجه بلاروس همچنین یادآور شد که تمامی نظامیان و تجهیزات روسیه پس از پایان رزمایش مشترک، خاک این کشور را ترک خواهند کرد.

وی به خبرنگاران گفت: «هیچ سرباز و حتی یک قطعه تجهیزات نظامی پس از این برگزاری مانور مشترک در کشور ما باقی نخواهد ماند.»

وی افزود، مانور نظامی مشترک برنامه ریزی شده روسیه و بلاروس امکان بررسی آمادگی رزمی نظامیان دو کشور را با توجه به افزایش فعالیت ناتو در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه و جمهوری بلاروس فراهم کرده است.

چند روز قبل نیز ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس تاکید کرده بود که روسیه و بلاروس هیچ کشوری را به عنوان دشمن بالقوه در مانورهای نظامی مشترک "عزم متحد-۲۰۲۲" در نظر نگرفته‌اند. به گفته وی، سیستم‌های کنترل نیروهای واکنش سریع دولت متحد روسیه-بلاروس "به وضوح در یک راستا قرار دارند".

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    ظاهرا غربی ها با چاخان های خبری قصد بازی با قیمت نفت را داشتند.
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    خوب کیف باید از شورشیان پاکسازی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس