اتحادیه اروپا نمایه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه برای محروم کردن روسیه از کالاهای لازم برای جاه طلبی‌های استراتژیک، تحریم هایی را در نظر گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت، اتحادیه اروپا در حال کار بر روی تحریم‌های جدید علیه روسیه است تا این کشور را از محصولاتی که ممکن است برای دستیابی به جاه‌طلبی‌های استراتژیک خود به آن نیاز داشته باشد، محروم کند.

بیشتر بخوانید:

لاوروف: روسیه از غرب تضمین‌های الزام‌آور می‌خواهد

بورل در این ارتباط گفت: «به عنوان بخشی از کار خود در زمینه بازدارندگی، ما با تدارک یک واکنش با تأثیر بالا که هزینه‌های سنگینی بر اقتصاد و سیستم مالی روسیه وارد می‌کند، پیشرفت‌هایی داشته ایم. ما همچنین کنترل صادرات روسیه را در نظر می‌گیریم.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا از تصمیم روسیه برای گسترش فهرست سیاه نمایندگان اتحادیه اروپا که از ورود به روسیه منع شده اند متاسف است و در مورد واکنش مناسب آن هشدار می‌دهد. بورل در این ارتباط گفت: «من از تصمیم مقامات روسیه مبنی بر ممنوعیت تعداد نامعلومی از نمایندگان کشورهای عضو و نهادهای اتحادیه اروپا از ورود به روسیه ابراز تأسف می‌کنم. این تصمیم فاقد هرگونه توجیه قانونی و شفافیت است و با واکنش مناسب مواجه خواهد شد و روسیه به جای کمک به کاهش تنش، به ایجاد جو تنش در اروپا ادامه می‌دهد.»

اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر روسیه را با تحریم‌های جدید در صورت تجاوز ادعایی به اوکراین تهدید کرده است. به گفته رهبری اتحادیه اروپا، بروکسل در حال حاضر روی اقدامات محدودکننده احتمالی علیه مسکو کار می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس