کد خبر 1333407
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: اسحاق هرتزوگ رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی صبح امروز وارد ابوظبی شد و مورد استقبال عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی قرار گرفت. در خصوص این سفر و ابعاد رسانه ای آن چند نکته حائز اهمیت است:

  قبل از هر چیز این سفر ادامه تلاش برای گسترش روابط امارات و رژیم صهیونیستی در پی عادی‌سازی روابط آن‌هاست. این نخستین سفر یک رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی به امارات است. نخست‌وزیر این رژیم در دسامبر گذشته و پیش از آن نیز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امارات سفر کرده بودند. 

 مسیر سفر از آسمان عربستان و اظهارات منتشرشده خلبان و رئیس‌جمهور در آسمان این کشور مبنی بر تاریخی و تکان‌دهنده بودن چنین لحظه‌ای نشان‌دهنده عمق روابط عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی و پیشروی آن‌ها در عادی‌سازی روابط است. 

 این سفر اندکی پس از حملات یمنی به امارات از جمله فرودگاه ابوظبی صورت می‌گیرد. بر اساس نامه‌ای که هفته قبل نخست‌وزیر این رژیم منتشر کرد، پس از حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها به امارات، اسرائیل در ۱۸ ژانویه پیشنهاد حمایت امنیتی و اطلاعاتی به امارات در برابر حملات پهپادی بیشتر ارائه کرد. اگر چه رئیس‌جمهور اسرائیل مقامی تشریفاتی است سفر او به امارات می‌تواند در راستای هماهنگی در این زمینه باشد. 

 همچنین امارات با برنامه‌ریزی این سفر می‌خواهد نشان دهد که این کشور علی‌رغم چنین حملاتی امن است. رژیم صهیونیستی نیز با این سفر به دنبال کمک به امارات در مخابره این پیام بوده است. همچنین این سفر می‌تواند پیامی از سوی امارات به ایران مبنی بر افزایش همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی در صورت حمایت از حملات یمنی‌ها به امارات باشد.

 با این‌حال واقعیت این است که امارات پیام حملات یمنی با این کشور را دریافت کرد و با عقب‌نشینی از برخی جبهه‌ها در استان‌های شبوه و مأرب و در واقع کسب رضایت انصارالله بوده که امروز امنیت فرودگاه ابوظبی برای سفر رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی به امارات برقرار بوده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس