کد خبر 1333020
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
دیدارنخست وزیر اردن با همتای اماراتی در ابوظبی - کراپ‌شده

نخست وزیر اردن روز شنبه در سفر به امارات ضمن انتقال پیام پادشاه کشورش برای ولی‌عهد ابوظبی با همتای اماراتی خود درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن پیام شفاهی «عبدالله دوم» شاه اردن را به شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی انتقال داد.

خبرگزاری اردن(بترا) گزارش داده که در این پیام تمایل امان  به تقویت روابط با ابوظبی در زمینه‌های مختلف آمده و همچنین تاکید شده از آنجایی که امنیت  امارات بخشی از امنیت اردن است، مقامات امان  حمایت همیشگی خود را از امارات اعلام می‌دارند.

الخصاونه عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن در عمق امارات را که در پاسخ به تجاوز نظامی این کشور در یمن انجام شده است، محکوم کرد و گفت که در برابر هر آنچه امنیت کشور امارات را هدف بگیرد در کنار آن است.

وی تاکید کرد: عمق روابط برادرانه و راهبردی که دو کشور را متحد می‌کند و راه‌های حمایت و تقویت آنها در زمینه‌های مختلف در خدمت منافع دو کشور و ملت برادر است.

آل نهیان، نخست وزیر اردن نیز بر روابط برادرانه راهبردی بین دو کشور و بر ادامه تحکیم این روابط در زمینه‌های مختلف و ادامه رایزنی و هماهنگی بین دو کشور در زمینه مسائل مختلف عربی، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

الخصاونه روز شنبه در یک سفر کاری کوتاه وارد ابوظبی شد و طی آن دیدارهایی با تعدادی از مقامات اماراتی در مورد روابط دوجانبه، مسائل مورد علاقه مشترک و همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور داشت.

در آبان ماه گذشته نیز وزیر خارجه امارات در سفر به امان به بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه  بین دو کشور و مسائل منطقه پرداخته  و از آنچه  تلاش اردن برای تقویت تلاش عربی مشترک و تحقق امنیت و ثبات در منطقه خوانده بود، تقدیر کرد.

مقامات اردنی نیز از ایستادن امارات در کنار کشورش و حمایت مستمر از آن برای عبور از چالش‌های اقتصادی تقدیر کرده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس