کد خبر 1333353
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
مرگ مشکوک خلبان نیروی هوایی آمریکا در ژاپن

جسد یک خلبان جنگنده نیروی هوایی آمریکا نزدیک پایگاه محل خدمت وی در ژاپن پیدا شد.

 به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی روز یکشنبه از مرگ مشکوک یک خلبان نیروی هوایی آمریکا در ژاپن خبر دادند.

به نوشته وبگاه «استرایپس» جسد این خلبان نیروی هوایی آمریکا که به دلیل ملاحظلات امنیتی به هویت او اشاره‌ای نشده، روز جمعه در منزل وی نزدیک پایگاه هوایی «میساوا» در شمال شرقی ژاپن پیدا شد.

فرمانده آمریکایی این پایگاه با تایید این حادثه از انجام تحقیقات در این زمینه جهت یافتن علت اصلی این مرگ مشکوک خبر داد و گفت که پس از تحقیقات لازم و یافتن سرنخ در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

شماری از پرسنل و جنگ افزارهای گردان ۳۵ شکاری آمریکا در این پایگاه هوایی حضور دارند. پایگاه هوایی میاساوا برای پوشش دادن قلمروی هوایی ژاپن و غرب اقیانوس آرام است.

این اتفاق در حالی رخ داده که افکار عمومی ژاپن به شدت مخالف حضور نظامیان آمریکا در ژاپن هستند و هزاران نفر در جزیره اوکیناوا ژاپن  درباره علیه حضور نظامی آمریکا در این جزیره تظاهرات کردند.

هرچند که علت این حادثه  هنوز مشخص نیست اما آمار خودکشی در ارتش آمریکا از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی به این رو افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۰۱ نظامی آمریکایی دست به خودکشی زدند و  این تعداد در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶ نفر رسیده است.

فقط در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، ۱۶۳ نظامی آمریکایی خودکشی کرده‌اند که ۷۰ نفر از آن‌ها نیروی فعال، ۵۶ نفر نیروی ذخیره و ۳۷ نفر از گارد ملی بوده‌اند. طبق گزارش تکان‌دهنده‌ای که تابستان امسال منتشر شده، ۳۰۱۷۷ سرباز و کهنه سرباز آمریکایی که در جنگ‌های این کشور از زمان حملات یازده سپتامبر شرکت کرده بودند در اثر خودکشی مرده‌اند.

این در حالی است که در تمام جنگ‌هایی که آمریکایی‌ها از این تاریخ به راه انداخته‌اند، مجموعاً ۷۰۵۷ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند.

پیش از این گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا نشان داده بود که میزان خودکشی میان نظامیان آمریکایی بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۱.۴ درصد افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس