کد خبر 1324545
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
آمار «تکان‌دهنده» خودکشی بین نظامیان آمریکایی

بر اساس آمار منتشر شده پنتاگون، از آغاز سال ۲۰۲۰ تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی، آمار خودکشی در ارتش آمریکا از تعداد نظامیانی که از آغاز شیوع ویروس کرونا در اثر ابتلا به آن مرده‌اند نیز فراتر رفته است.

به گزارش مشرق، آمار خودکشی در ارتش آمریکا از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ از تعداد نظامیان آمریکایی که از شروع همه‌گیری ویروس کرونا در اثر ابتلا به آن مرده‌اند نیز فراتر رفته است.

به نوشته وبگاه خبری «یاهو نیوز»، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۰۱ نظامی آمریکایی دست به خودکشی زدند و  این تعداد در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶ نفر رسیده است.

این در حالی است که از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا ۸۸۶ نظامی این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا مرده‌اند.

فقط در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، ۱۶۳ نظامی آمریکایی خودکشی کرده‌اند که ۷۰ نفر از آن‌ها نیروی فعال، ۵۶ نفر نیروی ذخیره و ۳۷ نفر از گارد ملی بوده‌اند.

یاهو نیوز نوشت، طبق گزارش تکان‌دهنده‌ای که تابستان امسال منتشر شده، ۳۰۱۷۷ سرباز و کهنه سرباز آمریکایی که در جنگ‌های این کشور از زمان حملات یازده سپتامبر شرکت کرده بودند در اثر خودکشی مرده‌اند.

این در حالی است که در تمام جنگ‌هایی که آمریکایی‌ها از این تاریخ به راه انداخته‌اند، مجموعاً ۷۰۵۷ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند.

پیش از این گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا نشان داده بود که نرخ خودکشی میان نظامیان آمریکایی بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۱.۴ درصد افزایش یافته است.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای مختصر گفت: «یافته‌های این گزارش نگران‌کننده هستند. نرخ خودکشی میان نظامیان آمریکا و خانواده‌هایشان هنوز بسیار بالا است».

چند روز پس از خروج مفتضحانه آمریکایی‌ها از افغانستان نیز «متیو میلر» مدیر بخش جلوگیری از خودکشی اداره امور کهنه‌سربازان آمریکایی گفت خطوط تلفنی مختص مشاوره تلفنی این مرکز به شدت شلوغ شده‌اند.

به گفته میلر، از ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) تا ۲۵ آگوست (سوم شهریور) تماس‌ها با خط ویژه بحران کهنه سربازان با ۶ درصد افزایش مواجه شده است.

در تاریخ ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد) یک روز بعد از آنکه گروه طالبان توانست شهر کابل را تصرف کند، خطوط تماس با این مرکز نسبت به سال گذشته دوازده درصد افزایش داشت. این تماس‌ها در تاریخ ۲۵ آگوست (سوم شهریور) نسبت به سال گذشته هفده درصد افزایش نشان داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    خودکشی، عاقبت آدم‌کشی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس