فرود خطرناک اف-35 کره جنوبی و زمین گیرشدن ناوگان اف-35 این کشور

بروز نقص فنی در سیستم «اَویونیک» یک جنگنده اف-۳۵ نیروی هوایی کره جنوبی منجر به فرود اضطراری این جنگنده و زمین گیر شدن ناوگان این نوع جت نیروی هوایی کره جنوبی شد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز چهارشنبه از فرود اضطراری یک فروند جنگنده «اف-۳۵» نیروی هوایی کره جنوبی به دلیل نقص فنی خبر دادند.

 به گزارش، وبگاه «ارفورس مگزین» به دنبال بروز نقص فنی در سیستم اویونیک(الکترونیک هوانوردی) این جنگنده گرانقیمت ساخت آمریکا، خلبان   نیروی هوایی کره جنوبی مجبور به فرود شد. مقامات نیروی هوایی کره جنوبی گفتند که این حادثه ناشی از مشکلات سیستم اویونیک بود که باعث خرابی ارابه فرود و منجر به فرود خلبان با شکم باند فرودگاه شد. وضعیت جسمانی این خلبان سالم گزارش شده است.

مقامات کره جنوبی افزودند که قبل از فرود، یک خودروی آتش نشانی فوم مخصوصی را روی باند فرودگاه مستقر کرد که از آسیب جدی به بدنه جت جلوگیری کرد. هنوز میزان کامل خسارت گزارش نشده است.

این فرود اضطراری حوالی ساعت ۱۳ روز سه شنبه به وقت محلی در یک پایگاه کره جنوبی در «سئوسان» در ۷۰ کیلومتری پایگاه هوایی اوسان صورت گرفت. از زمانی که ایالات متحده شروع به فروش جنگنده نسل پنجم به کشورهای دیگر کرد، این اولین نوع از فرود با شکم از سوی جنگنده اف-۳۵ در جهان است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرده‌اند که پروازهای تمام جنگنده‌های اف-۳۵ این کشور به حالت تعلیق درآمده و تحقیقات در زمینه علت دقیق این سانحه در حال بررسی است.

این در حالی است که خدمه نیروی هوایی ژاپن  نیز دستکم ۷ فرود اضطراری را با اف-۳۵ داشتند. همچنین در آوریل ۲۰۱۹ یک سانحه هوایی شبانه در اقیانوس رخ داد که طی آن  یک خلبان ژاپنی کشته شد. اخیراً، یک جنگنده اف-۳۵ انگلیس درست پس از برخاستن از یک ناو هواپیمابر در نوامبر ۲۰۲۱ در دریای مدیترانه سقوط کرد.

خلبانان نیروی هوایی ایالات متحده نیز با مشکلاتی برخورد کرده اند. در ماه مه ۲۰۲۰، یک خلبان در پایگاه هوایی «اگلین، در فلوریدا، هنگام فرود به دلیل سرعت بیش از حد و همچنین مشکلات در نمایشگر نصب شده روی کلاه ایمنی، سیستم اکسیژن و آموزش ناکارآمد شبیه ساز سقوط کرد. یک ماه بعد، یک فروند دیگر از جنگنده اف-۳۵ در پایگاه هوایی «هیل» در یوتا سقوط کرد.

علاوه بر کره جنوبی و ژاپن، استرالیا نیز از اف-۳۵ ای در اقیانوس آرام هند استفاده می‌کند و سنگاپور نیز قرار است اف-۳۵ بی را از سال ۲۰۲۶ دریافت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 1
    این هم از آخر فناوری یانکی ها که با مبالغه و جو سازی در مورد توانایی هایشان و تحقیر توانمندی های رقبایشان دل از غربگداها و غرب پرستان داخلی و خارجی ربوده اند! این تازه مربوط به اشکالات این جنگنده مثلاً فوق پیشرفته در زمان غیرجنگی است! معلوم نیست در یک رویارویی واقعی چه تخم های دو زرده ای بگذارد!؟!؟!
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    4 2
    تایلند هم قصد خرید ۸ فروند F-35A را داره به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار .کره جنوبی ۶۰ فروند در مجموع خریداری کرده که ۲۰ فروند اف ۳۵ بی برای نیرو دریایی و ۴۰ فروند اف ۳۵ برای نیرو هوایی خریداری کرده در مجموع ۹.۷ میلیارد دلار . اف ۳۵ تا کنون به اون شکل عملیاتی نشده ولی جنگنده فوق العاده ای هست ‌
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 2
      در مقابل سوخو 57 روس ها اسباب بازی ای بیش نیست! این موضوع در تمرین های سوخو 57 در سوریه در شناسایی اف 35 های صهیونی ها هنگام پروازشان در آسمان فلسطین مشخص شد! حال آن که اف 35 های تحویل داده شده به صهیونی ها از کاملترین و بهترین گونه این جنگنده ها است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس