کد خبر 1333219
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
خدمت سربازی نمایه سرباز نمایه سربازان نمایه

دبیر تشکیلات اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: موافقت کمیسیون تلفیق با خرید خدمت سربازی بر خلاف عدالت و به نفع ثروتمندان است.

به گزارش مشرق، امیر فتوتی، دبیر تشکیلات اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با انتقاد از موضوع موافقت کمیسیون تلفیق با خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایبی که بالای ۳۵ سال دارند، گفت: در موضوع خرید سربازی چندین نکته وجود دارد که باید به آن توجه شود. واضح ترین نکته اینکه باز هم مشخص شد افراد متمول جامعه که به هر دلیل از رفتن به سربازی تمرد کردند و توان مالی پرداخت هزینه آن را دارند از این طرح بهرمند می شوند و باز هم در حق طبقه مستضعف جامعه در این موضوع ناعدالتی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح با فروش سربازی

وی ادامه داد:‌ مسئولین امر اگر واقعا قصد فروش سربازی را دارند، چه فرقی بین امسال و سال آینده می بینند؟ که امسال امکان خرید نبوده اما سال آینده این امکان وجود دارد!

فتوتی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ابدا به ثبات قانون که عامل ثبات روانی و اجتماعی جامعه است توجه نمی‌شود و گاهی می‌بنیم که به واسطه این موضوع آرامش و اعتماد اجتماعی از مردم سلب می گردد.

وی گفت: در پایان امیدوارم دولت سیزدهم، حرفه‌ای شدن سربازی را در دستور کار قرار دهد.

روز شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰، کمیسیون تلفیق با خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایبی که بالای ۳۵ سال دارند، موافقت شد. بر این اساس دارندگان مدرک کاردانی و کمتر با پرداخت ۲۵۰ میلیون، کارشناسی و ارشد با پرداخت ۴۰۰ میلیون و پزشکی و دکتری با پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان می‌توانند سربازی خود را بخرند. مشمولان متاهل هم به‌ازای هر فرزند ۲۰ درصد (تا سقف ۶۰ درصد) و متاهل‌های تحت پوشش کمیته‌امداد و بهزیستی ۵۰ درصد تخفیف می‌گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی یوسفی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    5 0
    ایاحاضرید ھمین مبلغ رابرای سربازی که درحال خدمت به کشورش در مرزخدمت راسپری می کند بدھید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس