کد خبر 1339956
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
امضای ۱۳ سند همکاری بین ترکیه و امارات

ترکیه و امارات در جریان سفر اردوغان به ابوظبی سیزده سند همکاری در حوزه های مختلف از جمله دفاعی امضا کردند.

به گزارش مشرق،  به نقل از آناتولی، سیزده سند همکاری بین ترکیه و امارات در حوزه‌های صنایع دفاعی، بهداشتی، تغییرات اقلیمی، فناوری، فرهنگ، کشاورزی، تجاری، اقتصادی، مدیریت حواث غیرمترقبه، حمل و نقل، هواشناسی، ارتباطات و بایگانی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی پایتخت این کشور در شهر مذکور به امضا رسید.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی طی دیداری مشترک در ابوظبی، درباره روابط دوجانبه و چشم اندازهای جدید برای همکاری و اقدام مشترک بین امارات و ترکیه در زمینه های مختلف در راستای خدمت به منافع متقابل علاوه بر مسائل و تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک رایزنی کردند.

بن زاید و اردوغان همچنین درباره فرصت های مختلف همکاری بین دو کشور به ویژه در زمینه سرمایه گذاری، اقتصادی و توسعه ای در کنار کشاورزی، امنیت غذایی، بهداشتی، فناوری، نوآوری، پروژه های فضایی، هوش مصنوعی و انرژی تجدیدپذیر گفتگو کردند.

مسائل و تحولات خاورمیانه از دیگر محورهای گفتگوی طرفین بود که در همین رابطه بر انسجام دیدگاه های دو کشور درخصوص اهمیت حمایت از تلاش ها و راه حل های مسالمت آمیز با هدف تقویت امنیت، صلح و ثبات در منطقه که ستون های اساسی همکاری، توسعه و پیشروی به سوی آینده ای که ملت ها و کشورها به آن امید دارند، تاکید کردند.

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی گفت: حجم توافقنامه ها و یادداشت های تفاهمی که دو کشور امضا کردند، اساسی برای آغازی جدید برای شراکت اقتصادی و تجاری وضع کرده است. امارات به تقویت این شراکت و پیشبرد آن و افزایش حجم مبادله تجاری بین دو کشور اهتمام دارد.

وی همچنین تاکید کرد که امارات از هر گامی در مسیر همکاری، تفاهم و صلح در منطقه بر اساس رویکرد خود مبتنی بر تقویت همکاری و همزیستی که به نفع توسعه، رفاه و ثبات است، استقبال می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    5 0
    مبارک باشه
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 15
    من ترک زبانم، عاشق زبان ترکی هستم.‌ولی ای اردوغان بدان اگر پاش بیفته زبانم را از بیخ میبرم و از آن شمشیری درست میکنم تا با متجاوزان به ایرانم بجنگم.
    • بابک آزری IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      11 1
      اگه تو بخوای زبان مادریتو از بین ببری بدون حتی اگه در مقابلت شکستم بخوریم با خونمون خفت میکنیم
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 5
      همه ایرانی ها برای دفاع از جان و زبان ترک های هوطن مان می ایستیم مثلا زمان شاه عباس آذری که همه ایران برای نجات آذربایجان از تجاوز عثمانی بسیج شدند.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 2
      من یک فارس هستم و حاضرم تا پای جان از هویت و زبان و کیان هموطنان ترک خودم دفاع کنم.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 8
    رجب‌صنایع دفاعی اش رو به قطری ها فروختی الان چی رو‌فروختی؟؟ برای در قدرت ماندن کشورت را میفروشی.
  • قادر مهری IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    12 0
    ماشالاه به اردوغان بزرگ که با درایت و قدرت ترکیه رو در مسیر پیشرفت قرار داده ترکیه کشوری که عضو گروه جی بیست و ناتو هست کشوری که بدون نفت و گاز درامد ارزی ده برابر ایران رو دارد کشوری که بیشترین صادرات به اورپا رو دارد کشوری که مردم ایران نیز برای خرید خانه و زندگی در آنجا صف ایستاده اند واقعا تحسین بر انگیز هست کشوری دوست و برادر و همسایه که ما تورک ها ایران نیز عاشق آن هستیم زنده باد دوستی ایران و ترکیه آذربایجان.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 4
      ترکیه صنعت فولاد ندارد. رجب صنعت دفاعی ترکیه را به قطر فروخته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس