هشدار روسیه: تحریم مقام‌ها و قطع سوئیفت به معنای قطع روابط است

وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در سخنانی با اشاره به تشدید تنش‌ها با کشورهای غربی گفت تحریم مقام‌های این کشور و قطع دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت به معنای قطع روابط است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه درباره تشدید تنش‌ها با کشورهای غربی گفت که مسکو برای تمامی سناریوها آماده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما به کسی حمله نکرده‌ایم و در گذشته ما همیشه مورد حمله قرار گرفته بودیم  و کسانی که این کار را انجام دادند، همیشه به آنچه که سزاوارش بودند، رسیدند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد: «تحریم‌ها علیه مقام‌های سیاسی روسیه به همراه مسدود کردن دسترسی مسکو به سامانه مالی تحت کنترل غرب، به منزله قطع روابط بوده که به نفع هیچ کسی نیست».

به دنبال تهدیدهای اخیر برخی مقام‌های عالی رتبه کشورهای غربی درباره قطع دسترسی روسیه به سامانه بین بانکی سوئیفت به دلیل تنش‌ها بر سر اوکراین، یک قانونگذار ارشد روسیه به اروپایی‌ها درباره تبعات این اقدام ضد روسی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، «نیکولای ژوراولف» سناتور ارشد این کشور هشدار داد که در صورت قطع دسترسی روسیه به سامانه بین بانکی سوئیفت، کشورهای اروپایی وارد کننده محصولات روسیه شامل نفت و گاز، از این منابع انرژی محروم خواهند شد.

به دنبال تنش‌های اخیر غرب به ویژه آمریکا و انگلیس با روسیه بر سر ادعای تارک مسکو «برای حمله به اوکراین»، یک بار دیگر برخی گمانه‌زنی‌ها در کشورهای اروپایی حامی آمریکا درباره قطع دسترسی روسیه به شبکه بین بانکی سوئیفت مطرح شده است.

آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از متحدانش روسیه را به تدارک برای حمله به اوکراین متهم و همزمان به مسکو درباره تبعات شدید اقتصادی این حمله تهدید کرده‌اند اما مقام‌های ارشد روسیه بارها ضمن رد این اتهام‌زنی‌ها، به واشنگتن و ناتو درباره تبعات الحاق اوکراین به ناتو هشدار داده‌اند.

«نیکولای ژوراولف» سناتور روس که نائب رئیس شورای فدراسیون این کشور است، به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال توقف دسترسی روسیه به سامانه بین بانکی سوئیفت در صورت تشدید تنش بر سر اوکراین واکنش نشان داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    دم روسیه گرم، آقا گازشونو قطع کنین قندیل ببندن حال کنیم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس