کد خبر 1332810
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
ارتش مصر

دولت بایدن از اعطای کمک نظامی ۱۳۰ میلیون دلاری به مصر خودداری می کند؛ این مبلغ بخشی از کمک ۳۰۰ میلیون دلاری و ۱۰ درصد از اعطای بودجه نظامی ۱.۳ میلیارد دلاری آمریکا مصوب سال ۲۰۲۰ میلادی است.

به گزارش مشرق، رویترز با انتشار این خبر نوشت:  مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که دولت بایدن به دلایل نگرانی از وضعیت حقوق بشر در مصر ، از کمک نظامی ۱۳۰ میلیون دلاری به آن کشور خودداری می کند.

رویترز افزود: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر و در ماه سپتامبر گذشته هشدار داده بود در صورت رعایت نکردن موازین حقوق بشر منطبق با شرایط خاصی که واشنگتن در این مورد تعیین کرده بود، کمک های آمریکا به مصر را متوقف می کند.

رویترز نوشت: گروه  های حقوق بشر از دولت بایدن خواستار توقف تمامی کمک خارجی نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا به دولت «عبدالفتاح السیسی» شده اند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمرکیا که در این گزارش اشاره ای به نام وی نشده در این رابطه به خبرگزاری رویترز گفت: درحالی که وزیر امورخارجه آمریکا تصمیم نهایی را در این مورد نگرفته است، چنانچه طی روزهای آتی شاهد تغییرات عمده ای دراین زمینه نباشیم، وزیرامورخارجه آمریکا، این مبلغ را با دیگر الویت های امنیت ملی مورد باز نگری قرار خواهد داد.

رویترز افزود: این مبلغ که از پرداخت آن  توسط دولت بایدن به مصر خودداری می شود، تنها ۱۰ درصد از کمک های مالی ۱.۳ میلیارد دلاری آمریکا به مصر است که  در بودجه مالی سال ۲۰۲۰ میلادی آمریکا اختصاص داده شده بود.

رویترز در ادامه نوشت:  وزارت خارجه آمریکا در شرایطی از عدم پرداخت کمک نظامی ۱۳۰ میلیون دلاری به مصر خبر می دهد که دولت بایدن در روزهای  گذشته فروش تسلیحات نظامی همچون رادارهای دفاعی و هواپیماهای هرکولس سی-۱۳۰ به مصر را تصویب کرد.

این رسانه انگلیسی در ادامه این خبر افزود: «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت «کنتیکت» آمریکا نیز از این تصمیم استقبال کرده و گفت که السیسی در رعایت موازین و شرایط قابل دسترس حقوق بشر مشخص شده از سوی آمریکا قصور کرده است.۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    بابا طبق قوانین آمریکا برای چی قصور کردی می گفتی نیروهای امنیتی پا روی گردن دوسه نفر مظلوم بیشتر میگذاشتند اخم آمریکا رو نمی دیدی دیدی کد خدا رو ناراحت کردی این همه گردن ملت مظلوم مصر!!!! بابا کمی هم مثل حسنی مبارک باش اصلا کد خدا ازش ناراضی نبود چرا ؟؟؟ چون فراتر از توقع آمریکا حقوق بشر نوع آمریکایی رو رعایت کرده بود و به حای پا روی کردن گذاشتن نیروهای امنیتی گفته بود گردن بشکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس