کد خبر 1324943
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
رزمایش - مصر - عربستان

ارتش مصر از آغاز رزمایش مشترک میان قاهره و ریاض در خاک عربستان خبر داد.

به گزارش مشرق، غریب عبد الحافظ، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که ارتش این کشور و عربستان سعودی یکی از بزرگ‌ترین رزمایش های مشترک خود را تحت عنوان "تبوک۵" در خاک عربستان آغاز کردند.

طبق گفته این مقام مصری، این رزمایش میان نیروی زمینی عربستان و مصر درحال برگزاری است.رزمایش «تبوک ۵» همزمان با اعلام اجرای رزمایش دریایی در محدوده ناوگان دریایی جنوب مصر در دریای سرخ میان یک ناوشکن مصری و دو ناوشکن آمریکایی آغاز شده است.

آغاز رزمایش مشترک بین عربستان و مصر+عکس

سخنگوی ارتش مصر در این باره گفت: تبوک ۵ یکی از بزرگ‌ترین رزمایش‌های مشترک عربستان و مصر از نظر تعداد نیروهای شرکت‌کننده در آن و تنوع فعالیت‌های آموزشی است.طبق گفته این مقام مصری، این رزمایش در راستای تاکید بر عمق روابط نظامی و افزایش سطح شراکت میان نیروهای مسلح مصر و عربستان برگزار می‌شود.

آغاز رزمایش مشترک بین عربستان و مصر+عکس

عبد الحافظ درباره رزمایش دریایی با آمریکا نیز گفت: رزمایش دریایی در محدوده ناوگان دریایی جنوب مصر در دریای سرخ میان مصر و آمریکا شامل چند فعالیت رزمی؛ ازجمله اقدامات امنیت دریایی در دریای سرخ، مقابله با تهدیدات دریایی غیر معمول، و حفاظت از کشتی حامل محموله‌های مهم است.

وی گفت که این رزمایش تأییدی بر مشارکت راهبردی و روابط دوجانبه گسترده بین نیروهای مسلح مصر و همتایان آمریکایی آنها است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    5 0
    نوچه های آمریکا دور هم جمع شدن.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    مصر کلا داستان عجیبی داره . اسرائیل بیشتر از اینکه از مسلح شدن ایران برسه از مسلح شدن مصر می ترسه . با لابی که داشت اجازه نداد اف ۳۵ به مصر فروخته بشه . البته مصر زیر بار نرفت و ۵۴ فروند رافائل خرید . کشور های عربی دور اسرائیل خیلی ها فکر می کنند دشمنی با اسرائیل تمام شده اما خیر . اینا به دلیل عدم وجود دموکراسی ، با اسرائیل دوست هستن . من هم قاهره رفتم هم امان . بشدت مردمان عرب بخصوص اون هابی که نزدیک اسرائیل هستن ، ازش متنفرن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس