کد خبر 1331764
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۱ هزار و ۴۹۷ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین واکنش به سخنان رئیس جمهور در شب گذشته مبنی بر داشتن برنامه‌هایی برای حمایت از صنایع بورسی و اعلام تغییر نرخ خوراک و نرخ سوخت پتروشیمی‌ها و شرکت‌های فولادی و سایر شرکت‌های بورسی، روند رو به رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش ۲۱ هزار و ۴۹۷ واحد به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن، امروز با افزایش ۱۶۹۱ واحد به رقم ۳۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۵.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۴۷۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس به رنگ سبز درآمدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۱.۷۸ درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۵۳ صدم درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۱.۹ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۱ درصد ارتقا یافت و شاخص بازار دوم بورس ۱.۳۸ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشتری اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش ۷۹ واحد به رقم ۱۷ هزار و ۳۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۹۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.

افزایش ۲۱ هزار و ۴۹۷ واحدی شاخص بورس تهران

نقشه معاملات چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰

ارزش بازار پایه فرابورس به بیش از ۳۰۷ هزار میلیارد تومان بالغ شد.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از ۲.۱ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۶۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۴۹۸ میلیارد تومان دادوستد کردند. با احتساب ارزش معاملات فرابورس امروز ارزش معاملات دو بازار از ۴.۸ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان و فولاد هرمزگان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای صنعتی مینو، نیروی برق دماوند و بیمه کوثر بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

امروز بازار تحت تأثیر مصوبات شب گذشته هیات دولت برای حمایت از صنایع بورسی قرار گرفت و شاخص‌های بورس رو به رشد شدند.

یک مقام آگاه در این زمینه گفت: قرار شده است نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها تا سقف ریالی ۵ هزار تومان و نرخ سوخت نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ریالی ۲ هزار تومان باشد. همچنین نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها، قرار شد ۲۲ هزار تومان تعیین شود و این مصوبات باعث شد نگاه شرکت‌های بورسی و معامله‌گران به آینده مثبت شود و بنابراین روند بازار رو به رشد باشد.

به هر حال بازار سرمایه یک بازار ریسکی است و سرمایه‌گذاران باید بدانند ریسک و نوسان جزو ذات بازار سرمایه است، بنابراین بهتر است سرمایه‌گذاران ابتدا از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت وارد شوند و همچنین سرمایه‌گذاری در بورس یک فرایند بلندمدت حداقل ۴ تا ۵ ساله است و نمی‌توان از بازار امید سود زودبازده داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس